Utelistan

Man kan inte älska allt här i livet. Därför tänker jag bygga på den lista som vi på bloggen startade för ett bra tag sedan och som successivt växer allteftersom - utelistan.

Tidigare har vi alltså redogjort vårt förakt för de individer (de flesta) som har en förmåga att alltid vara ivägen på ett eller annat sätt. Oftast handlar det om att de stannar mitt framför en. Vi hatar det.

Grodan nämnde sitt hat till alla paraply-människor på denna jord som också har att göra med ovanstående. Jävligt bra inlägg i övrigt också.

Jag tog för inte så länge sedan upp mitt hat till världens sämsta yrkeskår - fotbollsdomare. Det kommer i all framtid att förbli en enorm gåta hur en hel yrkeskår kan vara så bedrövligt usla. Visserligen är det en tjusning i sporten med alla kontroversiella felbeslut som tas, men det försvarar inte deras fullständiga inkompetens i synnerhet de svenska domarna.

Nu går vi alltså vidare på nästa punkt. Musiken. Något som stör oss i Festkommittén är när en viss musik spelas under helt fel tillfällen. PTPE hatar när han inte får höra sin 107.5-musik spelas när han är ute. Alternativa klubbar existerar inte i hans värld.
Måste även dra upp en skön anekdot från helgen på Muskö. Dagen efter när alla var lite sega försökte Grodan ladda upp stämningen med lite skön festmusik. Helt plötsligt byter någon låt till: "My heart will go on" varpå Grodan skriker från ett annat rum: "VEM I HELVETE SATTE PÅ DENNA LÅT? SKÄMTAR NI ELLER?". Sedan dök han upp i rummet där alla satt med sin ovärderligt sköna min som man kan utläsa: "fan vad alla är dumma i huvet".

På tala om musik. För oss som bor lite längre bort än alla andra så är ens mp3 den viktigaste ägodelen för att kunna stå ut med resorna. Som för övrigt med lite enkel mattematik blir 30 dagars musiklyssnade om året om jag åker två timmar kommunalt om dagen. Skrämmande statistik. Jag förlorar alltså en månad om året på att åka buss och tunnelbana. Jätteroligt. Därför blir jag så förbannad på hörlurarna som hela jävla tiden ska gå sönder. Vad är grejen liksom?

För att summera ihop det hela. Här är Utelistan än så länge:
- Folk som står ivägen
- Folk med paraplyer
- Fotbollsdomare
- Fel musik vid fel tillfälle
- För långa resor
- Fucking hörlurar som går sönder.

Gemensamt med dessa är att alla börjar på F.

/DON JUAN

Kommentarer
Postat av: Tompa C

Det var ju techno-versionen av titanic. Ocean of memories! Fett skön och drag i! Perfa för en halvlugn bakisdag, jävla groda...

2009-09-23 @ 11:11:47
URL: http://fotbollochfylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0