Som sagt, inte vilken dag som helst

PTPE firades förra helgen och jag måste fråga, vad är det med PTPE och spyor på födelsedagskalas?

2010: Efter att ha halsat en mintu nästa själv sa kroppen ifrån. Vi grabbar påpekade att det kanske var dags för honom att spy. Han tog det bokstavligen och la en rejäl sats bakom en gardin. Det ogillades av vakterna.

2009: Förra året firade vi PTPE på Muskö. Man kan summera kvällen med att det rådde övermod över samtliga deltagare. PTPE med flera låg utslagna redan innan midnatt. En fet laddning spya stod födelsedagsbarnet för även detta år. Han var dock långt ifrån ensam om det.

2008: Detta år firades han på ett ställe vid Stureplan som jag inte kommer ihåg vad det hette. Denna gång blev det förvisso inga spyor och det var inte heller någon av oss som stod i centrum. Brudarna hade bjudit in en snubbe - ett ordentligt jävla stolpskott. Under hela kvällen gick han runt med två drinkar/ölglas. Den ena gav han till födelsedagsbarnet och det andra tappade han, konstant.

Bästa på kvällen var när vi grabbar stod i baren och stolpskottet kommer fram. Han ger oss varsin blinkning och beställer en p2 i baren.

Bartendern: Vill du ha en 4a eller en 6a?
Stolpskottet: Nej en p2 sa jag ju.
Bartendern suckar och blandar ihop något. När drinken är klar meddelar bartenderna att han vill ha xxx (låt oss säga 120) kronor för drinken.
Stolpskottet: 120KRONOR?!!?!?!?
Stolpskottet räcker långsamt fram kreditkortet och vänder sig sedan mot oss, ändrar snabbt min och förklarar: "det är lugnt, jag fixar".

2007: Efter en ganska intensiv förfest tog vi oss till klassiska Soft kök och bar. PTPE bjuds på två tequila. Tio minuter senare sitter han stirandes ner på bordet och man anar vad som komma skall. Mycket riktigt så kommer en hel del mindre roliga substanser ut över hela bordet. Tidig hemgång.

Apropå ovanstående. I onsdags efter skönt häng i studentpuben och ännu en gång lämna Råsunda besviken tog jag mig till Jacob även kallad för farfar. Blev en mindre fest som dock spårade för egen del. Undertecknad fick 02.00 leka rörmokare och då talar jag inte i metaforer. Stökigt.

***

Ny helg, nya tag. Ryktas om lite chill idag på Limerick för att sedan köra sista(?) arbetspasset för i år och därefter avsluta med en mastodont fylla utan dess like. Sista kvällen med gänget på Grönan.



/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0