(Kn)ullaberg

Jag har blivit pressad för uttalande om de makabra händelser som utspelade sig helgen 10-12 september.
Hade vi skoj?
Är svenska fotbollsförbundet ett gäng tomtar?
Jag lovar att det inte går att ha tråkigt på det där ställlet mitt ute i ingenstans...
Pipphus Ullaberg?
Jaa, kan nog vara det den lilla gården utanför Gnesta kallas.
Några kanske minns mitt och PTPEs inlägg från förra året. Ta det och lägg på en dag, lite elektrisk laddning och en aning mer öppensinnighet i fråga vad en stor del av dagens yngre avslutar fester med.
Har pratats om "perfect weekend"?
Min helg var perfekt på många sätt det vill jag lova, i fråga vad benämningen är på det jag åstadkom lämnas till andra att yttra sig om...



Wakeboard, lek med elstängsel, nöffande runt gården, nattbad, allsånger värda att tas med på Skansen, brutal akupunktur med hjälp en flaska absint, spindeljakt, gökande till höger och vänster, en knasigt fin flinga och ett aldrig slutande smile på läpparna förgyllde min och allas våran helg tillsammans med det som ingår en helg på landet (kräftor, grillning och en ihållande fylla).

< Tänkte ladda in videoklipp från stötleken här men kan ses på fejjan pga av tekniska brister! >



Autumn 2010.
Fullkomligt älskar hösten.
Folk tittar snett och undrar varför man inte saknar sommaren.
Självklart.
Men doften! Hösten inger en så underbar känsla.
Bara man slipper regnet, att klä på sig en aning är inte så farligt.
Och det faktum att de största bedrifterna i flingväg alltid uppnås vid den här årstiden gör inte känslan sämre.
Snart ere Dutchland, sen båtgallej...
Storm vankas.

Lovely att Gnaget åker på en böter för en halstablett. Jag ska inte säga att det är okej att slänga saker, men det fanns motiv till ett kast på vänstra sidans flaggviftande idiot.
Alla kan göra misstag, men för helvete...
Att förbundet är ett gäng hjärndöda pajasar vet hela fotbollssverige sen länge och att det andra föremålet som siktades in på kompis linjeman kom från deras egen pressläktare får ju inte tomtarna att verka mer brighta.
Tvärtom, gubbarna kan börja ta emot önskelistor och koka risgrynsgröt.

Finns en massa att berätta om senaste griserierna i form av PTPEs kliv i åldersstegen.
Enskede rackethall har mått bättre...
Lämnar det till annan skribent i ett taffligt försök att få huvudperson själv att ta sig i kragen.
En (irländsk?!) favvolåt kanske kan ge honom en knuff i rätt riktning.






Och folk tror att Sverige blivit rasistiskt över en natt...

Tack för mig, hej.


// Tompa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0