Kom igen nu för faaaaaaaaaaaaan

Aftonbladet skriver i en artikel idag att: "När Real Madrid köpte Royston Drenthe från Feyenoord för tre år sedan hoppades man på en ny mittfältsgeneral.".

Måste så här i efterhand kännas jobbigt för Real att man använt honom fel i tre år. Det jag inte förstår mig på hur det inte kan finnas några som helst krav inom Aftonbladet (och andra medier för den delen också) att korrekturläsa och faktakolla sina artiklar före publicering.

Johan Gunnarsson som skrev artikeln antyder alltså att Real Madrid köpte en tjugoårig grabb för att sätta honom på mitten och styra spelet när han i själva verket är fostrad på vänsterkanten. Såvida Johan inte har en annan definition på general så är hans mening oerhört klumpigt formulerad.

Då kommer vi in på ett tema jag brukar diskutera ganska ofta och som jag aldrig blir något klokare på. Vem i hela friden anställer dessa människor? Råder det nepotism över hela landet? Givetvis ska man inte döma någon för ett misstag, men det är inte första gången som jag här på bloggen lägger fram ett utdrag från Aftonbladet.

Man blir lika förbryllad varje gång man t. ex. går in i en schysst butik och blir behandlad som jag vet inte vad. Folk utan servicekänsla. Jag vet många som i skrivande stund söker jobb och som verkligen brinner för att ge service i världsklass.

...och apropå förvåning, har Hamrén gått och blivit fullständigt tokig? Ingen "Tjerna" i startelvan.

Nu glider jag till robsie för match, bira och allt vad det nu innebär. Bra laddning för morgondagens bokföringar och efterföljande studentpub. Härlig mix för övrigt.

/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0