Sorg

Ungkarlslivet fick sig en rejäl törn idag när jag slog upp tidningen Metro. Hyresvärdar och andra idioter har börjat klaga på kriminaliteten. Nu ska det alltså riggas upp kameror t.o.m i tvättstugorna. Snacka om partydödare. Alla vet ju att det är i tvättstugan man går och gör sin grej under en sån där grisig efterfest. Fast å andra sidan, bör man vara rädd? Inte direkt va.

...o vad fan hände med Elvis? Kräver ett ordentligt uttalande från ansvariga.

***

När ska folk börja ta bort dessa överflödiga hemtelefoner? Kommer ihåg när jag var yngre. Varje gång det ringde på hemtelefonen blev jag livrädd. Trodde alltid det var någon arg lärare som skulle gola för mor min om vilka rackartyg jag hittat på under dagen. Det var ganska förekommande, så det är klart att man efter ett tag slutade svara i telefonen.




Tycker vi alla ska ta tillfället i akt och ägna en tanke till någon speciell eller till någon som exempelvis förlorat en tvättstuga.


/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0