Basta ya!

Det har gått alldeles för långt nu när folk t.o.m börjar skriva "tröck". Snart skickar jag in en motion till riksdagen för att ändra läroplanen. Folk använder numera verb i alla olika tänkbara konstellationer. Inte okej.

***

Har nu beslutat mig för att köpa ett riktigt åkkort till nästa termin. No more reducerat pris. Under måndagens färd hem från skolan stormades pendeltåget av tio kontrollanter. Rutinerat hann jag skicka iväg ett sms, men chockades sekunden senare när jag märkte att kontrollanterna inte var där för att göra sitt jobb utan de stod enbart och surrade.

Har märkt att jag blivit lite paranoid och håller ständigt utkik vid varje station jag åker. Ser de jävlarna överallt. Till och med under en dröm dök de upp. Kommer dock givetvis köra på sommarlovskortet som är en gåva från ovan.

***

Carrick på väg bort från United. Vad hände med honom egentligen? Kungen förra säsongen.

Ikväll håller vi ett öga på Mallis-Pungaruppmycketpengarutanattvinnatitlar. 22.00 på Tv4 sport. När Real gör 1-0 brukar jag alltid stänga av TV:n. Ikväll har jag en känsla av att jag inte bör göra det. 2-2.

/Don Juan

Kommentarer
Postat av: niclas svanström mossberg, huddinge 14134

Jag vill ha tillbaka min moppe!

2010-05-13 @ 19:16:46
Postat av: fröken göken

kan du sluta skriva som en geek!!!?? tönt! tror du att du är någon professor i svenska eller? " tack på förhand"

2010-06-12 @ 22:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0