Man börjar ju undra...

Lång dag på SU. Jag hatar introföreläsningar. Dem surrar på som bara fan utan att säga något relevant. Man kanske får med sig ett bra papper hem, men resten är pest och pina. Under de åtta timmarna så var det mest intressanta som skedde när en tjej med svår fetma lyckades ta sönder en stol mitt under en föreläsning genom att enbart befinna sig på den.

Sen undrar jag varför många äldre personer tror att man (då menar jag oss yngre och inte mig i synnerhet) är totalt dum i huvudet hela tiden. För mig är det högt oklart hur dessa människor konstant ska förklara begrepp som är så självklara. Jag syftar alltså på varför de ska förklara så självklara saker som hur man läser av ett schema, hur man hittar till rätt klassrum, hur man klickar till sig information på internet etc etc. Då resonerar jag att det uppenbarligen finns ett utbildningsbehov av detta eftersom att detta är på något sätt förebyggande för att elever ska sluta ställa frågor. Avslutar dagens samhällsproblem med att citera Clint Eastwood ur Gran Torino som för övrigt är en mycket sevärd film: "Vart är dagens ungdom på väg?".


Bjuder på denna.

/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0