Plötsligt händer det

Mycket på gång just nu.

Dagen blev förvånansvärt händelserik och inleddes med ett ganska så intressant seminarium sett i olika perspektiv. Läraren hyllade bland annat mitt engagemang såväl som begåvning. Dessutom uppmanade hon mig och min grupp att byta seminariegrupp för att nivån inte var tillräckligt hög för vårt vidkommande. Det som fascinerade mig var när diskussionen sedan eskalerad och hon förklarade sin syn på klassen, skolan och lite annat smått och gott.

Därefter var det raka vägen till Skanstull. Grodan behövde hjälp med att fixa till sin nacke efter sin snaggning. Där stod nästa överraskning. 15 kg protein i fem olika smaker. Snacka om paradis. Drog till med "Raspberry milk" med mjölk på dirren. Mumma!

Det är som på triss, plötsligt händer det.

På lördag är det som bekant tenta och därefter ALL IN!

...frågan är om man inte ska köra ett skönt krök imorgon också? Bara för att visa att man även kan skriva tentor i ett onyktert tillstånd. Inga konstigheter!

Apropå krök. Numera går jag förbi legendariska Wollmars på vägen till skolan. Väntar på den dagen jag "hamnar snett" och får en öl+jäger istället för ett sömnpiller till föreläsning.

Något annat som är ganska så anmärkningsvärt är att jag numera kan titulera mig själv som redaktör för Las Palmas-delen på Svenskafans.

/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0