Varning till känsliga läsare!!!

VARNING! Följande är humor på extremt hög nivå. Läs på egen risk! Detta är taget från en seriös skoluppgift under tredje året på gymnasiet. Skribenten till följande uppgift är inte en av oss och kommer således förbli anonym. Däremot så "hittade" två av oss detta ark under vår tid på gymnasiet och var givetvis tvungna att dela med oss, omtänksamma som vi är.

Skoluppgiften gick ut på att skriva en platsansökan till en utvald annons. Jag vill återigen betona att detta var en seriös uppgift vilket självfallet innebär att det är ett betygsunderlag. Värt att notera att läraren slutade rätta någonstans i mitten efter att inte ha hittat en enda mening utan något form av fel.

"Arbete som Risk-/Brandingenjör

Jag såg er ansökan på arbetsförmedlingens hemsida om att ni ansökte om en Risk-/brandingenjör i Nyköpings kommun.

Jag är en 19 åring som pluggar sista året på gymnasiet med teknisk inriktning. Nu till sommarn så ska jag ¬dra om i lumpen och göra en brandingenjörsutbildning och kommer under den tiden även göra Räddningsverkets vidareutbildning för brandingenjörer (RUB). När jag väl muckar så tänkte jag att de var bra att ni hade fått en ansökan från mig då jag säkert ska ansöka då igen om inte denna ansökan får svar.
Jag har alltid haft intresse för det militära, jobb som sjukvårdare eller brandman. När jag såg denna annons tänkte jag att jag lika gärna kunde ta och försöka mina ambitioner om att få arbeta inom någon av de arbetsbranscherna. Eftersom jag kommer få den utbildningen ni kräver och även ledar- och samarbetsutbildningar i lumpen så ser jag mig själv som en bra kandidat för detta arbete.

Jag tränar väldigt mycket på fritiden som jag har. Jag gillar utmaningar då jag spelar rugby 3 gånger i veckan med ett seniorlag i Stockholm.

Som jag sa här uppe så är ett av mina stora intressen idrott speciellt rugby och basket, datorer, umgås med vänner och att gå omkring i Stockholm. (Här slutade läraren att rätta.)

Då jag nästan är klar med min utbildning i gymnasiet så ligger mitt snittbetyg på runt 15, men kommer att höjas nu efter den sista terminen. Jag jobbar väldigt hårt med de ämnena som jag gillar, men jobbar även på i de ämnen som man inte gillar lika mycket.

Jag jobbade förra sommaren på Sköndals tekniska avdelning som parkskötare och under 2005 jobbade jag som snickarassistent under 3 veckor.

Jag bifogar min meritförteckning och kopia på ansökan samt en kopia med mitt betyg.

Med vänliga hälsning


XXX"

Varsågod.

/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0