Hat-krönika

Dagens kritik kommer givetvis att riktas mot Sveriges för tillfället mest hatade människor, där hela ledningen bör förslagsvis skjutas(?). Nio av tolv månader så har Sverige vinter, hur det kan ha undgått hela SL:s organisation är för mig en gåta. Varje år när det snöar så blundar SL och fortsätter med sin strutsmetod. Det frångår mitt förstånd att ingenting har gjorts. Nu när Sverige dessutom fått smaka på den ryska vintern så ökar min avsky mot SL. Givetvis är jag inte ensam om detta förakt.

Inför dagen hade SL, fortfarande ganska tagna av det "plötsliga" vädret, gått ut och uppmanat alla att stanna hemma. Hur är det möjligt att en storstad av rang ska sluta att fungera på grund av SL:s inkompetens och totala brist på förberedelse?

Nåja, vi har alla insett SL:s enorma brister och det finns inte så mycket man kan göra för denna vinter. Det som dock verkligen gör mig helt vansinnig är SL:s kanske största brist: kommunikationen. Idag på vägen till skolan lyckades jag efter många om, men och inställda bussar ta mig till Södra station för att ta pendeltåget till Flempan. Innan dess hade det florerat ut i media, samt även på SL:s hemsida att det rådde halvtimmestrafik på pendeltåget mot Södertälje C, vilket så även sas i de inspelade bandet som kom ut i högtalarsystemet vart femte minut. Den informerade rösten sa även att man skulle titta på stationens monitorer för exakt information.

Första gången jag kollade skulle tåget komma 10.10 (klockan var då 10.00). När jag sedan tittade på skärmen igen hade det ändrats till 10.20. Tredje titten visade 10.30 och ju mer jag kollade så tickade klockan uppåt. När jag sedan börjar surra med några damer vid perrongen så visade sig att det stått där i en och en halv timme och att monitorn hållit på så hela tiden.

När tåget väl anlände 10.55 så kunde man se följande på monitorn:
10.55 Södertälje C
10.55 Södertälje C
10.59 Södertälje C
11.01 Södertälje C

Hur var det nu SL, skulle man kolla monitorn för exakt information?

Det är för mig obegripligt hur kommunikationen kan brista så enormt och hur lurade vi betalande frusna resenärer blir. En enkel lösning på det hela hade givetvis varit om de med jämna mellanrum utropat vart tågjäveln befann sig istället för att ge hopp till oss tappra resenärer. Det fanns många som stod vid perrongen tillsammans med mig som hade kunnat vända hem, tagit en fika eller hittat en alternativ resväg.

AVGÅ ALLA!


/Don Juan

Kommentarer
Postat av: A

SL<3

2010-02-22 @ 21:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0