Skottland del 2

Efter matchen begav vi oss till Edinburgh för att kröka vidare. Väl på plats var jag med om en nära döden upplevelse när jag tittar åt fel håll, kliver ut på gatan och så när blir överkörd. Jävla vänstertrafik. Tror inte ens skottarna själva är medvetna om vilket håll de ska kolla åt.

Edinburgh var klurigt. Alla pubbar med spansk fotboll var fullsatta. Tillslut hittade vi ett ganska mysigt hak med blandade typer i, dock utan fotboll. Medan vi spelade ett parti kort kom en engelsman förbi och surrade lite med oss. Verkade vara en trevlig typ så vi bjöd in honom, men han avböjde artigt och sa att han kanske skulle komma tillbaka senare...

...vilket han så även gjorde. Denna gång i ett helt annat tillstånd - helt dyng. Vi började lira vändtia som tydligen även var populärt i hans land samtidigt som vi surrade om lite allt möjligt. Sen ställde han en fråga som gjorde att han valde att tracka mig hela kvällen och samtidigt hylla Fredde. Han frågade oss om vi föredrog kvinnors bröst eller rumpor mest varpå jag svarade att jag var mer än tutt-människa. Han fick således svårt att ta det svaret.

Han jämförde mig med Gary Lineker i den bemärkelsen att jag verkade vara en felfri typ precis som Gary och att jag bara var snygg och ifrågasatte samtidigt min sociala förmåga. Gary Lineker var en engelsk fotbollsspelare som öste in mål och bland annat spelade för Barcelona. Han blev som mest uppmärksammad när han avslutade sin karriär utan att ha dragit på sig ett enda gult eller rött kort.

"I used to be a pretty boy too" sa engelsmannen. Högt tveksamt enligt Fredde som försökte minst tio gånger att pika honom om han hade något hår när han var yngre, men snubben haja inte. Sedan förklarade han sin kvinnosyn för oss och sa att kvinnor behöver få bra ligg och då är det enda rätta att köra upp den i tvåan.

De diskussionerna spårade ur ganska kraftig sen, stället stängde och vi tog oss alla tre till en nattklubb. Inne på klubben började han bjuda på tequila och öl. När jag frågade om jag kunde få en citron blev jag dödsdömd (om bara blickar kunde mörda). Sen kom en kvinna fram och började ragga på honom, han spelade cool och lekte svårfångad. Hon insisterade varpå han tar tag i henne och lutar sig bakom henne för att se hur rumpan såg ut.



Vi klubbade på och tog oss sedan tidigt på morgonen till flygplatsen för att dra en fet slagg i väntan på flyget hem.

Grym resa.

/don juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0