Lättklätt

Fick in ett mejl om att jag alltid blir kär. Tänkte inte orda särskilt mycket om det utan enbart kort och koncist förklara min tankegång. För några år sedan modifierade jag och Grodan ordet agape som förekommer i det Nya Testamentet. För det kristna innebär det att människor ska omotiverat älska gud - som att andas, man behöver inte tänka på det utan man bara gör det. Eftersom att vi är åt det ateistiska hållet så bytte vi ut Gud mot vackra kvinnor.

Vi uppskattar alltså vackra kvinnor och hyllar dem som hyllas bör. Nu var det inte riktigt så här det egentligen gick till, men huvudsaken är att ni förstår mitt resonemang.

***

Laul redogjorde allt som egentligen behövs att sägas om skandalen kring diverse utmärkelser: "Nytt dunderfiasko av Helena Jonsson – var det inte hon som vann Bragdguldet, samt Jerringpriset tack vare ett gäng radiolyssnare från norr? Jag vet inte vad hon skyllde på den här gången, om det var saltet, vädret eller SVT:s grafik?"

***

Eguren på väg till AIK. Tungt. Måste svida det där...

***

Mer sånt här i OS, tack(!):



Hetast just nu i OS:
Lindsey Vonn
Madeleine Dupont
Charlotte Kalla
Clair Bidez

Kalla kommer undan med sitt guld och söthet trots att hon inte gjorde som övriga tre.

/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0