illa

Det där med att barn ska ha lägre immunförsvar måste vara något forskarna har hittat på. När jag var yngre var jag aldrig sjuk. Det gick minst fyra år - typ som OS - mellan varje förkylning. Nu känns det som om man är förkyld hela tiden. Inte bra nu under försäsongen = mindre träning. Det är allmänt känt att Sverige är duktiga på att ge bort pengar i form av diverse bidrag, CSN etc. Borde man då inte få pengar för att man går runt förkyld större delen av året? Nej juste, den borgliga regeringen tog ju bort allt sånt.*

***

Apropå barn. I vissa skolor har de nu äntligen infört att tjejerna och killarna kör för sig på idrottslektionerna. Tog ett bra tag innan någon tänkte till där. Jag kommer ihåg att det var enormt frustrerande när man hade bollen, skulle köra ett snyggt anfall och hade en lärare flåsandes i nacken som skrek att man skulle passa tjejerna vilket man så även gjorde. Tjejen tappa bollen och man fick jaga boll igen.

*För er som inte förstår sig på ironi så var det där en galen krydd från min sida.

/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0