Helgens galej

Jag och Tompa diskuterade igår våra fyllor och kom snabbt fram till att vi levererar på alla möjliga sätt. Vi har fått en bredd. Vi är både neralkade drägg och schtekiga stjärnor på samma gång. Kanske är man redo för en riktig festival nästa år trots allt?

Efter förra helgens festival fortsatte vi med skogstemat och begav oss till Eskilstuna för kräftskiva. Undertecknad, PTPE och Tompa C var givetvis salongsberusade redan innan ankomsten till byn, vilket märktes i den inledande lekstunden med pilskytte och bolla gris. Därefter väntade middagen där en nykter Matty trissade upp stämningen genom att helt sneaky få igång snapsvisa efter snapsvisa. Utan att nämna några namn var det givetvis någon i gruppen som drog en skön spya strax där efter.

Blev sedan en ganska så galen tillställning med moppeåkande, tävlingar, singstar, intriger och ett jävla letande efter sjön (som är för mig fortfarande oklart om det ens fanns någon där). Kvällens händelse var när vi tävlade i plankgång(?). Det var fyra mot fyra där varje lag hade två skidliknande plankor man skulle gå med fram och tillbaka på en 20 m sträcka. Det hela var upplagt för en urspårning och så blev även fallet när båda grupperna kolliderade. Resultatet av tumulten var en del blåmärken, en skadad axel och tydligen en riktigt "allvarlig" skada på värdens fot. Johnny Bravo blev efter en straffshot sittandes på en bänk och började somna in. Samtidigt beklagade han sig över sin skadade fot som enligt hans egen utsago var anledningen till att han däckade runt midnatt.

En riktigt bra afton följdes upp av en ganska så chill lördag med Spurs-City, AIK-GAIS och en fylla på det. Efter en sväng på Södermalms gator hamnade vi på en efterfest hos några som dessförinnan deltagit i Midnattsloppet. Jag ställer mig fortfarande frågande om det var någon i mitt sällskap som kände någon på den festen. Av någon outgrundlig anledning så behandlades vi som kungar när vi satt i soffan och de både bjöds på bärs och fint tilltugg. Som min vän Josef brukar säga; "Livet är allt bra härligt".

***

Jag tror att alla vid det här laget känner till mitt enorma förakt mot fotbollsdomare. Följande resulterade inte ens i frispark:




/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0