Sova är överskattat

Till skillnad från en lagom deppig Groda just nu så var jag ute i onsdags och det trots arbete dagen efter. Mantrat "man lever bara en gång" brukar funka som förklaring och självklart det faktum att man faktiskt innehar ett medlemskap i FK. Det blev en liten random utgång utan förväntningar som i slutändan turned up to be en rätt lyckad kväll. Inga direkt galna prylar hände men själva känslan efteråt skvallrade om att lill-lördan den 2 september inte hade några problem med att behålla den grymt sköna känslan som för närvarande befinner sig i min kropp. Och som jag inte har några intentions att bli av med. Frågan är väl kanske om jag inte alltid haft den där känslan. Har kommit på att jag är en sjukt positiv människa, jag menar är ju dumt att inte vara glad jämt. Händer något som inte går i lyckans tecken får man väl hitta något annat att vara upprymd eller rentav salig över.
Men för att gå tillbaka till kvällen så var det min nya och extremt sköna jobbarkompis som drog med mig och min gamla wingman Stoffinho ut på rockhaket Harry B James. Inget direkt favoritställe, men det blir vad man gör det till eller hur? Arbetskollegan som gestaltas av en grymt energirik tjej från Huddinge är lite av en stammis på stället så därav blev det ju en jäkla massa minglande men nya personer (flesta rockers of course). 
Jag och Stoffinho ville snart börja ragga på egen hand och drog till med lite vad jag hört "How I met your mother"-metoder dvs att den ene presenterar den andre för en vilt främmande person och får det att låta som om den främmande personen borde ha känt den presenterade. Satsade som alltid på de sötaste flickorna och konversationerna var snart igång. De flesta pratstunderna pågick ute i rökrutan, vilket jag som inte röker börjat förstå att man ska utnyttja till dess fördel. Här är alla öppna för ett snack om valfritt ämne. "Har du eld?" är ju en vanlig inledare men börjar bli ganska tråkig, istället brukar jag snarare kalla folk som röker för äckliga. Dessa frågar i sin tur vad jag gör därute om jag inte röker och snart är konversen igång. Konstigt att oförskämdhet och små påhopp funkar som ett inledande raggningskoncept. Jag antar att jag helt enkelt ser alldeles för snäll ut för att folk ska bli förbannade.     
Men detta var alltså ingen dag där det satsades på vild fylla (pga olika anledningar) utan en dag för nya bekantskaper, vilket jag anser lyckades ganska bra. Kvällen avslutades med att vi blev tvungna att inleda ett samtal med, enligt mig, snyggaste tjejen på stället. Det visade sig att hon kom från Malmö men studerar här sedan ett par veckor tillbaka. Stoffinho slog på charmen och hävdade att han bott i Skåne ett tag för ett par år sedan.

- Söderlen om du känner igen det?
- Du menar Österlen, frågade hon och rynkade på ögonbrynen.
- Ja, exakt. Vid Kivik, sa han med uttalandet av ordet med ett K.
- Eller kanske Kivik, tyckte tjejen med ett uttalande som sig bör med ett che-ljud som i kedja.

Hon genomskådade honom med andra ord rätt fort men samtalet fortsatte en stund innan hon skulle gå. Och guess what tydligen blev hon såpass charmad att jag (inte min wingman!) nu sitter här med ett nummer och en via sms ej bestämd kommande träff på något vis framför mig. Jag är med andra ord lagom nöjd över att vi bestämde oss att haka på till rockhaket på Regeringsgatan en helt random onsdag. Visst det blev tre timmars sömn den natten, men är sova inte lite överskattat i den här åldern? 
Har vissa tur kan det bli följetong på det här i bloggen om stundande dejting. Ni vet vart ni har mig, snart är det helg.

Dagens bärstips: Wychwoods Circlemaster, 4,7%, är en öl ståendes i alehyllan på systemet. Den innehar som många mörka brittisktbryggda ale en lätt touch av brödsmak. Även stor beska och apelsin-inslag förekommer.
Var min käre far som tipsade om denna sjukt goda och lite dyrare juvel för inte allt för länge sedan. Detta lutar åt ölnjutningens Top Notch'. Dessutom vill jag även tipsa om att det säljs en del Octoberfest-bier på systemet såhär i stundande hösttider, tyskarna är inte dåliga på att brygga öl. 
   
PS. Sorry för lite engelska inslag men orkade inte komma på vad de betydde på svenska, för visst är engelska språket så mycket bättre och lättare...

// Tompa C            
  


Kommentarer
Postat av: Stoffinho

Kan jag vara sveriges bästa wingman eller?

2009-09-07 @ 06:27:20
Postat av: Tompa C

Antagligen ;)

2009-09-14 @ 16:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0