Sveriges framtid känns säkrad!

Folk talar mycket om telefonförsäljare och lapplisor när det kommer till den mest hatade yrkesgruppen. De har alla fel. De som borde toppa den listan är givetvis domarkåren, iaf sett till ett svenskt perspektiv. Det har ingen som helst betydelse om det rör sig om proffsdomare, elitdomare eller korpendomare - samtliga bör hitta en ny sysselsättning.

I gårdagens match mot ett ligistgäng svävade mina kära fötter i fara nära jag vid ett flertal tillfällen fick dobbarna mot mig. Utdelningen vart en ynka frispark. Mitt tålamod var nere på noll efter ett flertal tabbar från den fege domaren. Det hela slutade med ett raseriutbrott från min sida när det slog totalslint i vederbörandes skalle efter att ha givit motståndarlaget inspark på en solklar hörna i slutminuterna. Jag vill inte skylla 1-0 förlusten på domaren, men det var helt klart en bidragande faktor.

På tala om raseriutbrott så hände en rätt kul grej igår i plugget. Vi har dessvärre ont om raketforskare i klassen så man måste stå ut med en hel del frågor som inte bör ställas under föreläsningarna. Vi har en tjej i klassen som inte riktigt har alla hästar i hagen, hissen går inte ändå upp liksom. Hon ställer minst fem frågor varje föreläsning där svaret är så sjukt uppenbart i synnerhet när läraren precis innan sagt det hon frågar om. Hursomhelst så hade läraren en OH-bild uppe där ett stapeldiagram var uppritat. Enheten som angavs var miljoner, men eftersom att det rörde sig om 100 000 miljoner talade läraren om miljarder i stället.

Tjejen hängde såklart inte med i omvandlingen.

Tjejen: Men hallå, det står ju miljoner på bilden.
Läraren: Jo, men 100 000 miljoner blir 100 miljarder.
Tjejen: Ja men hur ska jag veta det, jag har asså inte läst matte b.

Här kom flippen. En snubbe i klassen ställer sig helt rätt upp, tilltalar henne och ber henne hålla käften och sluta ställa så duma jävla frågor hela tiden.

Tjejen: Men asså jag hänger ju inte med.
Killen: HUR I HELVETE kan du inte göra det? Vafan gör du ens här? Håll bara käften, du förstör för oss andra hela tiden!

Läraren kände att stämningen vart lite irriterad och tog en taktisk time-out dvs en 15 min lång bensträckare. När vi kom tillbaka in i salen hade läraren redogjort på tavlan hur man omvandlar miljoner till miljarder.

Slutsats: Uttrycket "Det finns inga duma frågor." är bevisligen en myt.



Snart börjar helgen. Min kan man säga tjuvstartar imorgon med en kryssning med klassen och lärarna. Utbildningssyfte my ass. Känns som det kan spåra ur rätt rejält där. Tjejerna är scoutade, målen är satta, taktiken är upplagd. Nu kör vi!

/Don Juan

Kommentarer
Postat av: Tompa C

Förväntar mig sjklart en grov recension av båtmatchen snart!

2009-09-04 @ 13:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0