Stone skin and iron knuckles

Lägg allt annat åt sidan. Vi lever i ett annat tidevarv nu och inget av det vi ser kan vi räkna med.

Så jag ber här till övriga i Festkommitén, inga inlägg förrän den här låten sett sin första fylla, dvs kanske fredag runt nio? Skulle uppskattas extremt mycket.

Tills dess kan vi bara göra det vi gör bäst.

Mina damer och herrar, låt mig presentera;


Frankie Knuckles - your love



Nästa gång jag blir riktigt väck, troligtvis vid PTPEs firande, kommer jag utan tvekan ha med mig denna på MP3n och köra hårt när alla andra har somnat/däckat (vilket, med de senaste månaderna som facit, faktiskt alla andra verkar göra innan mig?).

Pure fucking magic. Hade nog supit mig skitfull och dragit ut på svartis dirr om det inte vore för grovt schema imorgon+övermorgon.


/Grodan                                    JAG KOMMER TA BORT INLÄGG SOM SKRIVS IDAG (TORSDAG)

Kommentarer
Postat av: P.T.P.E

haha jag är ledsen men den låten sög fan hästballe! ;)

2009-09-03 @ 16:11:02
Postat av: Tompa C

Sorry Grodan men den va ganska kass, ärligt talat va e de för nåt? Låter som nån dålig bakgrundsmusik till nåt gammalt gran turismo :P

Står bakom PT här asså :D

2009-09-03 @ 21:42:05
Postat av: grodan

va alltså skojar ni med mig? okej detta gör mig jävligt besviken och arg. Frankie Knuckles är en legend inom house-genren, den här låten är en så grov klassiker så man inte kan jämföra med något annat. Den är vad La dolca vita, Gudfadern och femton andra filmklassiker är för filmhistorian fast för musiken.



seriöst grabbar om ni inte driver kommer jag färsk-förklara er direkt.



jag vet inte vad mer jag ska säga. Är jag den enda som ser framför mig den här låten på ett fullproppat stort jävla dansgolv kl sex på morgonen o man bara kör på som ett Eat as?

2009-09-04 @ 01:06:56
Postat av: grodan

Efter lång eftertanke har jag beslutat mig för att avgå från Festkommitén tills dess att jag återigen bevisat mig värdig medlemskap, något jag inte kan anse mig göra nu när jag ska ta det lugnt en vecka.



Så fram tills nästa grova urspårning är jag inte längre en del av FK tyvärr.



Att vara en i FK är inte bara en titel. det är ett ansvar. Vi är där vi är, vi är de vi är, inte för att vi har det namn vi har utan för att vi har förtjänat namnet. När jag nu ser på mig själv och inser att jag t.ex. inte gick ut en onsdag trots att jag var ledig måste jag fråga mig själv om jag är värdig den titel jag innehar.

Och svaret är att jag helt enkelt inte förtjänar det. En medlem i Festkommité tycker jag ska vara någon som är drivande och håller igång med skönt röj, och där är jag som sagt inte denna vecka.



Det är med tungt hjärta och sönderskurna underarmar som jag lämnar detta besked.



Med Festliga Hälsningar



Grodan

2009-09-04 @ 01:15:29
Postat av: Anonym

Hej killar till att börja med vill jag bara säga att det är tråkigt att grodan går ur fk, kommer han inte skriva mer nu heller?



Sen måste jag säga att jag tycker låten var riktigt bra och jag gillar basen :)



Kram på er!

2009-09-04 @ 06:23:28
Postat av: lia

jag tror inte detta är låten man lyssnar på mellan 1-4 snåret, men innan som taggningslåt funkar den jävligt bra, sedan även som klockan 4-9 snåret låt. jag kan se det framför mig lite,(både grodansexempel om ett fullpackat dansgolv vid sextiden, dock funkar nog enbart grodans grymma dans till den här låten men vem fan vill inte dansa den dansen klockan sex på morgonen?) men även under hemgång från den skevaste kvällen någonsin, med grymma hörlurar, man kan gå och betrakta staden och känna sig som ett med den ungefär. lyssna även på: the ting things - we walk.



sen undrar jag vet i hela helvete det är för del på de gamla gran turismo? såna sjukt jävla bra spel.



annars, bra blogg. pzzzzzz :)

2009-09-05 @ 18:39:53
URL: http://gbgsfinest.blogg.se/
Postat av: martina

Välkommen in till vår trevliga blogg!

Just nu, bloppis!

http://kalaskras.blogg.se

2009-09-05 @ 18:54:23
URL: http://kalaskras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0