Sofiero-dags

Inte kul att kolla igenom kontoutdraget för första gången på länge. Helt ofattbart att man överhuvudtaget kan göra av med så mycket pengar på så mycket saker. Fast ska man vara helt ärlig så är 90% av utgifterna på ett eller annat sätt relaterat till alkohol.

Så vad som gäller denna månad är billig öl och färre taxiresor, får svälja växtvärken i näsan. Och skitölen. Men staten och kapitalet ska ha sitt de också.

Kort och gott en ekonomisk skärpning från mitt håll nu.


När man vill fly verkligheten än mer kan man spela spel. Ett populärt spel bland oss i FK är givetvis Football Manager/CL-serien och vi är självklart, med vår intelligens och fotbollskunnande, extremt duktiga på det.

Med denna vetskap i bakhuvudet förstod jag att något var fel.
Med Sevilla;

2008/2009: fyra (godkänt)
2009/2010: fyra (knappt godkänt)
2010/2011: sjua (fullständig skandal)

Visste att det behövdes drastiska metoder. Sålde min absoluta favoritspelare, Pavel Pogrebnyak, tog in ungt och kvickt. Spelade mer naivt, mer flytande. Fram och banka på murarna.
Moralen upp i skyn och stundtals bländande fotboll från Ramon Sanchez Pizjuan, men sex månader semester från min sida gjorde att resultatet till slut blev en tredjeplacering i den hetaste ligan i världen. Godkänt.

Inför 2012/2013 satsar Sevilla vidare på kantspelet och har förstärkt backlinjen med två skickliga ytterbackar som ska kunna hota på ett annat plan än vad som tidigare var möjligt. Jag kan redan se framför mig hur Real och Barca krackelerar framåt sextonde omgången och jag tar en vinstsvit som får Alex Ferguson att svettas ut sitt blaskiga rödvin.
Men det ligger i framtiden.
I nuet ligger en hård kamp på flera plan. Att svetsa samman laget, finslipa taktiken, ligga hårt på träningen och säkerställa maximal motivation.
Ett nytt Sevilla är i resning, och Europa ska falla för dess styrka och skönhet. Fotbollsvärlden har fått en ny gigant.



Kan bli mycket av detta nu när man har lite tid framför sig utan kneg.

/Grodan


Kommentarer
Postat av: grodan

blev precis lottad mot arsenal i cl-gruppspelet och nu slog de fiorentina i supercupen med 4-0. Kan bli intressant värdemätare.

2009-09-01 @ 03:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0