La sagrada familia

Kvällen började i flempan på inflyttningsfest med klassen eller rättare sagt "la familia". När några öl hade sänkts och nervositeten hade släppt så tog kvällen fart på riktigt och som den gjorde. Jacob - också känd som farfar - ledde oss alla in i dimman. Bra drag i lägenheten med en skiva som gick på repeat, en dansandes Jacob och hångel lite överallt. Som sig bör.

Efter att ha marscherat till pendeln och väckt hela flempan med våra hetsiga AIK-ramsor sållades agnarna bort från vetet - Annika drog hem medan eliten drog vidare. Väl på plats utanför Grodan var det dags för plan B. För mycket folk och allmänt kaos gjorde att vi var tvungna att förflytta oss.

Vi rörde oss då vidare till ett ställe vars namn jag inte tänker nämna. Det som följaktligen hände anser jag är en STOR skandal. För första gången i mitt 21-åriga liv vart jag nekad tillträde med anledningen att jag var för full. Pinsamt agerande av idiotvakten men till min tröst mötte jag sedan upp lite FK-medlemmar där en viss annan person var minst tio gånger fullare.

Kaos var kvällens ledord. Det ledde oss givetvis till ett pisställe vid namnet After. Tompa verkade inte riktigt haja att vi kommit in på ett ställe varpå han skriker så högt han kan: "FAN VAD FULL JAG ÄR". Sedan i en sanna FK-anda sänkte han halva Grodans öl.

Kvällen fortsatte i samma spår med Tompa som frontfigur. Grodan följde den vanliga rutinen, ragga på det närmsta bordet. Visade sig vara ett utländsk par som inte alls vart imponerade av varken Grodan eller när Tompa avbröt en konversation mellan mig och millapilla genom att klänga sig över mig och strula upp henne totalt. Jag gestikulerade trekant, men det hjälpte föga. Turisterna rörde inte en min. När sedan ännu en tjej kom in i bilden kan jag tänka mig att vårt rykte som nation fick sig en törn. Smällar man får ta.

Tompa fortsatte sedan med sitt grovhångel tills ytterligare en tjej kommer fram och meddelar honom att hennes kompis tycker han är jävligt snygg. Två sekunder senare befinner sig Tompa vid deras bord. Fort ska det gå. Halvtimme senare kommer en besviken Tompa tillbaka. Vad var anledningen nu igen?

Jag begav mig sedan hemåt utan en jävla aning om när mitt arbetspass skulle börja. Vad som hände med de fyra individerna som vart kvar på After och sedan hamnade på efterfest hos Grodan förblir nog oklart för all framtid. Ingen lär minnas vad som hände. Själv undrar jag vad fan som hände när jag vaknade upp på helt fel hållplats och fick mig en skön halvtimmes promenad, var ett tag sedan sist.



/Don Juan

Kommentarer
Postat av: miss a

så jääääääävla bra!

2009-09-20 @ 09:33:16
Postat av: Millapilla

ah fy fan vad dåligt gjort av dig Joel,att störa vårat extremt intressanta samtal!:P

2009-09-20 @ 14:22:09
Postat av: Den vita kaninen

låter som en grym fest: min fredag var: bråk mellan bröder, sex och drama queen, sprit och fulgroggar och ambulanser och en fem hundra krs taxiresa hem!



Btw var tog du vägen igår!?

2009-09-21 @ 13:43:33
Postat av: Tompa C

No comments on that one :P

2009-09-23 @ 11:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0