Hylla de som hyllas bör del 4 (à la Donnie J)

Jag ligger här hemma med Anna Ternheim på en anständig volym och tänker att ikväll är en sån där kväll man bara vill ligga hemma och mysa med en tjej och kolla på film. Dessvärre har jag ingen tjej, det är snart fotboll på tv och jag borde plugga.

Om vi bortser från dessa destruktiva förutsättningar så kan jag meddela för er tjejer att jag har laddat ner en superrulle: Ladder 49.

Då undrar ni säkert; vad krävs för att ha chansen att kunna träffa en i Festkommittén? Jo det ska jag tala om för er. Förutom att vara världens mest åtråvärda kvinna så bör följande fem kriterier uppfyllas:

Självständig
Kanske a-o. Att ha en tjej hack i häl kan vara lite smågulligt i början, men blir en enorm belastning i det långa loppet. Detta är givetvis en balansgång. Denna egenskap går även hand i hand med nästa.

Intellektuell
Det krävs givetvis en hjärna annars kommer du sållas bort direkt. Det måste finnas någon substans i samtalsämnena och du ska självklart kunna bemästra alla samtalsämnen mellan himmel och jord. Du ska även ha höga ambitioner och tankar om dig själv.

Glädjen
Du ska vara en sådan människa som strålar av självförtroende. Alltid med ett leende på läpparna. Jag finner det oerhört attraktivt med glada, skämtsamma och framförallt självsäkra kvinnor.

Humoristisk
Torra människor = tråkiga människor. Du måste kunna hantera sarkasm, ironi och all form av skadeglädje. Att kunna skämta om saker och ting är något väldigt viktigt.

Mysfaktorn
Vet inte vad jag ska kalla denna kategori så mysfaktorn får duga. Att kela är något som är riktigt magnifikt. Du bör alltså vara kramgo och det är ett plus om du är kittlig. Vad gällande helgaktiviteterna så är även detta en balansgång. Du ska vara något mittemellan en partypingla och en mystjej.

Notera att detta kan komma att variera något då vi är fem olika individer och som mami brukar säga: unika.


Kate Beckinsale förblir en favorit. Snygg även osminkad.




/Don Juan

Kommentarer
Postat av: den vita kaninen

Kriterer för killar då? lustigt att de alltid finns kriterer för tjejer men killar då! :P

2009-09-15 @ 20:37:08
Postat av: don juan

Du har missat den lilla detaljen att denna blogg bedrivs av fem grabbar som är oerhört medvetna om sin sexuella läggning. ;)

2009-09-15 @ 20:44:23
Postat av: Grodan

bra inlägg don juan, behövdes att någon satte ner foten!



För jävla många brudar som kliver in utan kvalitet!



2009-09-15 @ 21:10:37
Postat av: Tompa C

Ladder e ju inte direkt ny, men måste erkänna att jag inte heller har sett den. A sköna kriterier ;). Skoja inte, viktigt att flickorna inte ser ut som monster utan smink. Smink är överskattat!!

2009-09-16 @ 00:08:00
Postat av: don juan

Jag har redan sett den filmen, men den är fruktansvärt bra så måste se den igen. :)

2009-09-16 @ 00:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0