Förtydligande

Vill bara slänga in ett litet understrykande. Denna blogg är INTE som de tradionella formerna av bloggar som på senare tid blivit poppis. Brudar mellan 14 och 24 som har hittat sitt sätt att få bekräftelse. Som varje dag måste få en kommentar till sin nya outfit för att inte överväga att slajsa armarna lite, hoppa framför ett tåg eller vad man nu hade tänkt sig för att få den uppmärksamhet som tydligen saknats sedan tidigare.
Jag säger bara: SJUKT! 

Måste man ha det skrivet i pannan att du som egen människa är unik? Måste man ha bekräftelse från 7 miljoner andra för att trivas med sig själv? Jag förstår inte...

Okej det var kanske en aning överdrivet. Men nu får jag säkert som svar: Att så är det inte alls (förneka). Och alla är inte som du, kan se positivt på allt (bortförklaring). Men jag ser ändå inte meningen med att inte vara glad över det man gör och sträva efter att hitta den lyckan hela tiden. Kan inte prata för alla, har ju liksom bara min egen känsla att gå efter men:
Mår du inte bra över något, ta dig i kragen och gör det du tycker är kul. Kom på nya tankar och känn dig uppskattad. Har du svårt med polare? Leta lite extra, gå tillbaka i tiden eller hitta nya bekantskaper. Finns alltid folk som ställer upp. Däremot får man kanske ofta ligga på lite. Då tänker vissa men vad är det för kompisar om man bara själv ska hålla kontakten? Oerhört förståelig tanke, men alla människor är olika. Kan inte ta tag i saker. Men du kan få dessa till det!

Okej nog om psykolog-snack, har som sagt aldrig riktigt förstått yrket. Självklart finns det säkert saker som kan ta knäcken på mig också, men det har jag ingen lust att tänka på förrän det (förhoppningsvis aldrig) händer.

Vad jag ville komma till är att den här bloggen är upplagt i syfte att sprida våra tankar, intressen, tips och funderingar angående huvudämnena party och fotboll till folk som är intresserade av just dessa saker. Inte för att vi vill ha bekräftelse från andra att:
"Fan va coola ni e!"
Vi är 5 lagom snälla grabbar som kommer varandra allt närmare som driver den här sidan. Vilken i varje fall jag använder för att skriva av mig lite i och där dessa intressen passar mig utmärkt. Skriva är för övrigt något som är lite av en passion för mig, lite för långa inlägg ni vet...
Dock går det ju inte att komma ifrån det faktum att man skriver ju delvis för utomstående att läsa, vilket jag heller inte förnekar.

Men syftet med det här inlägget:
Personer som måste glänsa inför andra för att få trygghet hos sig...
Det finns mer än rampljuset...
Däremot förnekas återigen inte att det här med att vara i centrum kan vara kul någon gång i bland, men att ha det som lägsta mål känns lite som att ta vänstersväng i rondell. Går oftast åt helvete för dig själv...

Lite iaktagelser utanför dagens topic-ämne.
Hur kan jag som knegar varje vardag sitta och skriva nu?

Matty! Hur kunde du vara så galet snygg i min gamla partyhatt? Kolla in FK-bilden...

När skrev Matty och PT senast i bloggen?

Har inte övriga två medlemmar, då borträknat mig, fastnat lite i samma rubrik?

Visst var kavajgrabbarna Donnie och Tompa söders snyggaste i måndags? Dagen till ära gick ju planerna in också, som så ofta med gnaget nuförtiden faktist...

Har alla återhämtat sig efter helgens bravader och redo för nya galenskaper? Fuskstart ikväll med bowling och uppföljande av Zlatko på Olearys!

Dagens bärstips blir en simpel historia, Eriksberg, (!). Tycker du om Mariestad? Jaa det gör du, det gör alla. Ta det ett steg längre och köp Eriksberg, lite mer smak lite mer känsla.

// Tompa C

   

Kommentarer
Postat av: don juan

Precis sluta skär er i armarna och super er ordentligt fulla istället.



"Vi är 5 lagom snälla grabbar som kommer varandra allt närmare" Tänker vi på samma sak? :)



Känns som att jag förvränger allt här. :) Vad sägs om Grodan (nya stället vid sergel) i helgen? Öppet till fem.

2009-09-16 @ 13:43:51
Postat av: Tompa C

Menar du grodan elr hemma hos grodan :P. Vi får väl se..

Haha näe alla tänker inte på samma sak som dig don! :D

2009-09-16 @ 16:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0