Europa-rekord?

Kom precis över en rätt intressant artikel om en nyfödd indonesisk pojke som vägde 8,7 kg när han ploppa ut eller rättare sagt slets ut. Tydligen ska det vara något form av världsrekord. Då undrar jag, hur bra ligger jag till med mina 5kg och 55 cm? Räcker det till ett Europa-rekord må tro? Någon som har statistik på det?



På tala om någonting helt annat. Jag fattar inte. Går Henke under något eget regelverk? Inte nog med att han viftar till sig otaligt med frisparkar nu är det tydligen helt okej att göra mål när man står en hel meter offside. Tråkigt att Hysen är skadad, nu lär Henrik Larsson, 78, ta plats i landslagstruppen och det skulle inte förvåna mig om han även tar en startplats mot Danmark. Sverige är förmodligen det enda landet i världen som tillåter att en spelare dels är dubbelt så gammal som resterande spelarna tillsammans och utövar två sporter. Nu är jag snäll, han har ju trots allt hjälpt Barcelona till en efterlängtad CL-titel.

För att citera Erik Niva angående straffen som blåstes igår till Gais fördel i mötet mot Hammarby:

"Nu springer han framför den stökigaste delen av klacksektionen, och vet precis som alla vi andra vilka mekanismer som kommer att starta i samma ögonblick som straffen är utdömd.

Ändå blåser han.

Det är väldigt starkt gjort, och det är ett symboliskt viktigt beslut. Att domare ibland är dåliga är inget problem som inte fotbollen kan leva med – men den dagen de blir för rädda för att ta obekväma beslut har vi en sport med oerhörda problem. "


Det är precis vad
Allsvenskan har - oerhörda problem. Bara för att man har spelat tio landskamper, varit en sväng ute i Europa och är någon form av "nationalhjälte" så BÖR det inte påverka domsluten.

/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0