Blankt

Egentligen vill man bara lägga den här kvällen i glömskan. Eller jag menar eftersom jag har i runda slängar 4 små suddiga minnen av vårt galej i fredags så är den väl smått redan i den kategorin. Men i sann FK-anda måste man ju beskriva så gått det går om alla sina äckliga fyllor. Donnie har ju liksom redan börjat översättningen av denna fredagsfylla. Om man ens kan kalla det fylla, det är ju helt blankt...

Till att börja med, ber om ursäkt till alla inblandade. Hoppas ni tycker om mig i fortsättningen i allafall.

För att starta min berättelse kan vi redogöra för det jag faktist kommer ihåg, vilket är ytterst lite.
Nästan så man blir orolig...

Jag och Grodan kör chill på förkröket med öl och skratt. Försöker få med folk till som tidigare beskrivit nyöppnade nattklubben Grodan innan det rycks fram från tomma intet en tjusig, mysig, galet fin och grymt välkyld Minttu.
Att den fått, här ovanför, hela ballitten med understryk, bold och kursiv är för att den som kanske inte så svårutlistat är boven för allt som sedan försigår. Ölmänniska som jag är, kan pilsner drickas i grova mängder men så fort spriten dyker in så har jag inte så mycket att sätta tillbaka. Det var första minnet.

Nästa är när jag och Millapilla (namnet hon tydligen fått på bloggen) sitter och jiddrar med en taxichaffis, typ Ahmed, Mohammed, El Hamed eller nåt. Kanske därför han blev lite sur, vad vet jag...

Det tredje minnet, är svagast men jag sitter och snackar lite smått med Don Juan inne på, vilket jag fick reda på senare, After. Inget mer med det, bara att jag satt intill killen. 

Det sista är när vi efter att tydligen åkt, med just den taxisnubben som vi jiddra med, tillbaka hem till Grodan och skulle ner på Sibylla för att handla korv. Pinsam som jag är med bara kavajen på överkroppen börjar skämta lite med ett gäng som sitter vid ett av borden. Dessförinnan, vilket jag otroligt nog också kommer ihåg, ha ziggat en sprite från baksidan av den lilla korvkiosken. Nya brott varje helg...

Klockan är mycket och när sängen snart finns med i bilden är det ännu mera darkness.



Det där var alltså vad jag kommer ihåg från en helkväll. Mellan dessa minnen hände (efter återberättat) detta:

Okej, hur vi kom in till city är fortfarande oklart. Tjejerna möts upp, blir sittandes massa pga rådande tillstånd. Donnie J dyker upp nånstans på vägen. Alla nämner att plan A kan läggas ner, helt enkelt kaos vid den nattklubben. Tar oss till Gamla stan, sitter och snackar med taxinissen, lånar ut min bling till honom, lyckas sedan ta oss in på After (helt otroligt). Väl där skulle jag tydligen låta alla få veta hur full jag var, men lyckas ändå inte bli utkastad. Snor folks öl, förstör andras diskussioner. Råhånglar med Milla och får ragg på kuppen (!). Går iväg och flörtar med bruden i fråga men kommer tillbaka efter en stund med budskapet "inte snygg nog". Haha tydligen småkräsen även när man är totalt i dimman.

Och nej som flera skulle insinuera nu, jag raggar verkligen inte på alla. Visst, det är kanske så jag uppfattas, alltså är det i betraktarens ögon! Uppfattat? Jag är bara fysisk med folk utan för den skull alltid vara ute efter en sak. Vad skulle motivet vara för mig att göra så? På alla? Nonono! 

När krogvistelsen börjar gå mot sitt slut är det inte bara jag som är full. PTPE rings upp av någon när han ligger och sover borta på weekend i Göteborg (Sorry!). Taxi hem till Söder, fyllekäk gör sig påmint, promenix till Sibylla och vips ser man att bakside-dörren står på glänt. Snor åt sig en läsk i alla hast, går sedan till andra sidan för att kallt börja beställa och betala den här gången. Snart spelar man allan med människor som sitter och äter i lugn och ro eftersom jag inte har någon skjorta under kavajen. Hinner även med att halvt våldta Fröken Tequila på tillbakavägen i en telefonkiosk. Vi var alltså 4 pers på "efterfesten". Jag, Grod, Milla och nyss nämnda. 
Väl där blir det någon form av nakendans, självklart lite bilder osv. Sen vet jag inte, tror ingen gör. Hoppas det blev sova efter det...
Nu vill jag inte minnas mer. Hejdå den galna fredagen. Mindre sprit nästa.



Ikväll är det Gnaget! Spurs torska igår mot jävla äckel-Chelsea så nu tar vi igen det med storvinst mot Örgryte idag. Dessa som förövrigt verkar vila bästa spelarna Allbäck och Zavadil till "viktigare matcher". Verkar som tillomed motståndarna räknar med torsk. Bådar gott, ska bli kul! Ska man tippa 1-0 trotsallt? Vi får se...



// Tompa C 

Kommentarer
Postat av: don juan

får man ens tillbaka pengar på 1-0?

2009-09-21 @ 13:32:52
Postat av: grodan

satsar man pengar på fler än tre mål i en aik-match så kan man bara anta en av två saker:



1. Man är fullständigt jävla dum i huvet



2. Man tippar hockey

2009-09-21 @ 18:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0