Om jag vann en miljon?

Ja då skulle jag antagligen åka på semester haha. Och sen? ja sen skulle jag jobba på, spara cashen. Men onödigt att spekulera eftersom jag troligen aldrig kommer vinna en miljon.

Idag är det fredag vilket innebär sista arbetsdagen på veckan vilket givetvis känns tråkigt men det är å andra sidan bara 2 dagar kvar till måndag vilket kommer bli riktigt nice. Har ljusa hår på underarmarna. Är det konstigt? det vet jag inte.

Fredagar kan man känna sig lite sliten på men idag kände jag mig extra sliten efter 0 vilodagar på 2 veckor. En brännande känsla i huvet var närvarande hela dagen och jag kände mig stundtals riktigt psykiskt trött men jag visste att det skulle ordna sig med lite mat, men det gjorde det inte. Så då sket jag i att jag var sliten och drog ett grovt pass på gymmet eftersom jag inte vågar riskera att torska mot stickan AKA matty i vår vikt-tävling.
Imorn är det däremot vilodag.



Regalskeppet Vasa var ett riktigt jävla misslyckande. Undrar vad stockholmarna tänker när man bygger nationens stolthet, seglar ut 50 meter.... och sen sjunker sveriges flottas stolthet innan man ens kommit ut ur hamnen? Kan tänka mig att det var en och annan välbetald ingenjör som plötsligt blev väldigt upptagna av annat.

På senare år har den svenska krigsmakten visat sig mer och mer duglig, med höjdpunkten under andra världskriget då man fistfuckade våra äckliga norska grannar genom att erbjuda die deutsche sweinen att åka skytteltrafik på våra järnvägar. Tji fick norrmännen, hade de inte jävlats så mycket och upplöst unionen hade det nog sett annorlunda ut. Synd bara att lusekoftorna fick all olja. Vi fick ett övergött östersjön som vi delar med bland annat ryssland, polen, baltländerna och tyskland. Men men.

Vad kan vi svenskar annars vara stolta över? Ja vi har en mycket fin kungafamilj som är importerad från den lägre franska adeln eftersom svenskarna var så jävla trötta på att de svenska kungarna torskade så in i helvete många krig när de skulle fara kring och bråka.
Så nu sitter vi med ett gäng fartdårar som annonserar giftermål på youtube som den främsta rojaliteten i landet.

Vi har en statsminister som är skallig och hans företrädare hade även han lika mycket hår på skallen som en nakenråtta.

Våra riksdagsledamöter är de perfekta avbilderna av det svenska folket; alkoholiserade proffsfifflare utan ryggrad, och hälften av de remisser som läggs fram till riksdagen berör regerings- eller riksdagsanställdas arbetsvillkor. En av hundra remisser berör arbetsmarknaden och en av tvåhundra berör sexismen.

Det vanligaste brottet bland svenska polismän utanför jobbet är kvinnomisshandel.
Om en polis fälls för grov misshandel blir han på sin höjd av med jobbet, samma dom för en civil är minimum ett år i fängelse.

Thomas Bodström tjänar mer än 55 tusen i månaden i riksdagen men är knappt där halva tiden. Samtidigt skickar vi ut apatiska barn eftersom den allmäna opinionen anser att "vi inte har råd att ta hand om alla invandrare".

Vi lever i en tid där arbetsmarknaden blir allt mer osäker och företagens makt över individen växer sig allt starkare. 2007 lade LO, vårat lands enskilt största fackförbund, fram ett förslag om att nedmontera strejkrättigheterna för fackförbunden.


Världen är full av härliga ting.


Katter är troligtvis det coolaste som finns, diggar dom verkligen. De är så naturliga, självständiga, chill.
Här är en tigerunge. Kanske kommer den äta upp en människa inom några år? man kan alltid hoppas.



I tisdags när jag tränade fick jag höra en kul historia. Det var en kompis till en kille som hade släkt i afrika (gambia eller nåt sånt tror jag), och när man blir 18 år räknas man där som vuxen. Det innebär inte att man får köpa alkohol eller något sådant, utan att man ska ut i bushen och brotta ner ett lejon. Då har man bevisat sin manlighet.
Den här killen, som bott i sverige hela sitt liv, skulle därför bli hämtad av sin moster för att åka ner till afrika och brottas med lejon. Givetvis tyckte han inte att detta lät som en bra idé för en kille som på sin höjd klappat en norsk bondkatt, och han protesterade givetvis. Det blev då ett jävla liv i hela släkten och nu blir han kallad fjolla av hela hans släkt.

Man vet att man kan vara rätt nöjd när man slipper brottad med lejon under gymnasietiden. Vettefan om jag ens hade försökt knäcka armen på en lokatt om jag ska vara ärlig.

/Grodan

Kommentarer
Postat av: Grodans Hemliga Beundrare

Fett söt tiger.

2009-10-19 @ 21:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0