Odio

Har nog aldrig tidigare fått större inspiration att skriva fören idag då domaren valde att innan matchen hålla sitt avslutningstal. Förutom inspirationen och ett gott skratt fick jag även tändvätska till matchen.

Domaren berättade om sin syn på säsongen och enligt hans egen utsago hade alla skött sig extraordinärt med tanke på att han enbart delat ut fyra varningar på en HEL säsong där han dömt mellan 60-90 matcher. Jag vet inte om han är blind, vilket förklarar glajorna eller om han har en extremt rudimentär hjärna.

I dagens match förde jag bollen på en kontring. Får sedan en kille bakom mig som går hårt in med dobbarna före och träffar min fot precis där vid anklarna. Jag blir liggande i smärtor och domaren väljer att köra på medan han hänvisar till fördelsregeln. I min värld ska domaren blåsa av direkt och visa ut idioten. Inte första gången det händer och helt ofattbart har ingen av tillfällena renderat i några kort.

Skönt att komma hem med lera i fejan, ett blåmärke på näsan och givetvis dobbmärkerna fortfarande kvar på foten. Men det är väl som Grodan säger, jag fick iaf behålla foten.

För övrigt var detta den bästa matchen vi spelat i min närvaro och jag hade tre bra lägen att öka på vår ledning. 1-0 kändes ändå skönt.

/Don Juan

Kommentarer
Postat av: Tompa

Nja vet inte vart elr hur han är född men varken syn elr hjärna är han belönad med.

2009-10-08 @ 17:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0