Inkilning

I lördags var det inkilning med hockeylaget och jag har fått klart för mig alkoholen kilades ganska hårt in i min kropp. Kanske dags att börja lugna sig...

Men först till att resumera fredagens aktiviteter. Bowling är alltid kul! Men fan va brudarna var bra, shiet asså PTPE fick stryk med hästlängder av båda två. Men efter hans teamtalk med kassapersonalen tycker han sig nu ha blivit klasser bättre. Återstår att se.
Fifa hos Grodan med galet drag i högtalarna var sjukt kul tills en del blev lite för kåta på utgång. Dock så slutar kvällen i moll med att en tappar bort plånbok, en annan deppar, en tredje är halvt invalid men ändå krogsugen, en fjärde ska jobba tidigt dagen efter och resten står frågande vad som hände med våran chillkväll.

Men kilning igen då, meningen med detta är ju då självklart att inviga nytt folk i laget. Låta dessa känna på gruppsämjan, jaa eller snarare flaskan. Och då var ju jag en av de nya of course så spriten var i stort sett fasttejpad till min hand större delen av alla äventyr.
Kan tillägga att jag för första gången i mitt liv spydde av bakfyllan söndagmorron, eller morron och morron klockan var väl halvvägs till middagstid men ändå.
Då läggs två och två ihop och ut räknas att det blev en del. Bara lite... för mycket.

Mycket garv, fotbollslir med susp, springande i backar efter att ha snurrat sig yr för att på toppen få sig ytterligare en sup, pizza i bastu och massa massa sprit. Men visst var det kul, synd bara att lite för många i laget inte var med.
In till stan bar det av sen för att lyssna på våran hårdrockande punknisse i laget som hade konsert på Folkungagatan. Skönt drag för att sedan springa vidare in till city...
Resten av kvällen blev inte allt för händelserik för min del då jag var för full för att hitta nytt folk att driva eller ragga på på krogen. Efter en fyllerunda på tuben ut nånstans tog jag mig tillbaka och mötte upp Ampe på Gullmars för hemgång till honom. Ett kul minne därifrån har jag dock:
Jag skulle handla toast på Daisys när en snubbe kommer och drygar lite med grillkillen. Denne tappar humöret och ska ut för att nita den dryge, och allt mellan ketchuptuber och sugrör flyger medans jag står där helt oförstående.



Gnaget vann dubbelt, Spurs vann också. Rent sportsligt var helgen ganska fulländad.

Men kommer Blåvitt ta emot Gnaget i sista matchen på en beachvolley-plan?

Som jag sagt sen starten, hur ska Liverpool göra mål när Torres är borta? 

Men vart kom badbollen ifrån? I oktober? I England...

Blir det någon resa till Donnieland?

// Tompa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0