Glaslirar-Sverige

Det märks att Sverige är en mångkulturellt nation, inget ont om det, men Albaniens agerande är minst sagt märkligt. Matchen sparkas igång och albanerna drar direkt igång: "Vi hatar Sverige". Varför väljer ni att bo här om ni hatar landet så jävla mycket?

Senaste landskampen jag gick på var mot Spanien för något år sedan, främst för att se på spanjackerna och nu vet jag varför det dröjt så länge. Visserligen var denna tillställning rätt så trevlig och Sverige levererade verkligt målmässigt. Spelmässigt får man jobba vidare på för det såg stundtals bedrövligt ut. Förutom kylan så är det rätt pinsamt att albanerna sjunger ut oss nästan matchen igenom och det är just denna svenska stelhet som får mig att avstå från matcherna. Nu fick jag en gratisbiljett - gratis är gott.

Som ni alla bör ha förstått vid det här laget så hör fotboll och fylla ihop. Idag avstod jag dock från ölen och kan därav göra en lite djupare analys av matchen.

Tänkte introducera min nya fotboll- och fyllalista. Där jag listar de individer som gjort något bra och som går under kategorin "fotboll". Givetvis så listar jag även de individer som gjort något mindre bra som således hamnar under kategorin "fylla".

Fotboll:
- Anders Svensson. Matchens gigant. Säker i sitt passningsspel, bra med i omställningarna och gör en riktigt fin balja.
- Mellberg. I stort sett felfri. Tvåmålsskytt. Behövs inte sägas mer.
- Majsan. Extremt brytsäker och även han riktigt stabil.

Fylla:

-Zlatko. Ogillar hans attityd att gorma åt alla andra i laget när han själv går och slappar. Väljer att försöka dra sin spelare istället för att passa och misslyckades alla(?) gångerna. Filipo-varning med ett flertal onödiga offisde avblåsningar. Blir så frustrerad när han fick en felaktig frispark och väljer att ta den själv. Bra att han visar karaktär, men sättet han slog frisparken på var nonchalant och rent uselt. Seb hade satt den. Klart fullast på planen.
-Sidleds-Danne. Att han ens finns med i truppen är givetvis en gåta. Bedrövlig passningsspelare och står ivägen alldeles för ofta. Såg riktigt vimsig ut.
-Micke Nilsson. Behövs egentligen ingen motivering, han är urusel. Slog nog bort minst tio passningar i första halvlek sen tröttnade jag på att skrika åt honom. Ligger fel i positionsspelet och när han har en kille som kör understöd så borde han gå fram och hugga, vinner således inte tillbaka några bollar. Bort!

Vill även passa på att hylla mig själv efter min otroligt lyckade hatkampanj mot Micke Nilsson och Daniel Andersson som jag drog igång på Östra Övre. Fick lite konstiga blickar mot mig först efter att ha buat ut Daniel Andersson när han beträdde planen och när Micke slog bort på tok för många bollar. Men min omgivning kom igång och hjälpte mig förolämpa dessa usla spelare.

I övrigt kan man notera att Lasse inte fick särskilt många applåder utav det svenska folket.

/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0