Friday Night Lights

Fan vad jag älskar film! Visst de flesta jag känner vet om mitt extrema intresse i skådespelare och filmer, men man blir riktigt lycklig av att se en bra rulle. 
Som min titel på dagens inlägg behagar berätta så är de typiskt amerikanska football-filmerna på tapeten lite då och då för min del. Friday Night Lights är dock inte den riktiga favvon i den changern... Däremot kan jag rekommendera Any Given Sunday för er som inte sett den. Helt underbar med skön musik, bra tempo och grymma skådespelar-porträtt.
Svensk film verkar för stunden helt insnöad på kriminalspåret i form av Wallander (som nu även görs i brittisk variant), Beck, Kommisarien och havet (patetiska dubbningar) och nya Johan Falk-filmerna. För att snacka vidare om dessa nya Falk-rullar så måste jag först och främst ursäkta valet av Micke Tornving som insatsledare. Jag menar okej, killen är en bra komiker, men har inte alla pommes på tallriken som långfilmsskådis. Dock anser jag att denna nya krimserie är riktigt bra, tempot är finfint och man får en skön känsla. Och framförallt är nya stjärnskottet Joel Kinnaman med och är lika grym som vanligt. Duktig kille som kommer förekomma som JW i vinterns filmatisering av Snabba Cash.

Kinnaman i mitten.


Även enhetligt med titeln är att det är fredag idag, vilket menas att helgen är framför oss. Det menas också med andra ord att vad som helst kan hända. Först på dagsprogrammet ligger bowling, och detta kan bli en riktig holmgång. Vandringspokalen innehas av Matty som tog mig, efter att han avslutat med lite nonchalant spel, med 5 poäng. Don Juan bangar som vanligt?
På tal om FK-tävlingar borde go-cart ligga uppe på "to do-list", jag körde i veckan och vilken feeling det är att trycka plattan i botten och försöka ta kurvorna på bästa sätt.

Och imorrn är det inkilning med hockeylaget... Dimma?
Gnaget lirar samtidigt, 3 pinnar! Donnie, du får skrika utan min hjälp. Borde du klara av, jag menar Gefle hemma då gästrikarna inte har något att lira för.

// Tompa


Kommentarer
Postat av: grodan

fyfan vad är det för sticka som ska spela radovan?snubben ska ju vara bolatorsk? ser mera ut som en tjackis från sumpan

2009-10-16 @ 18:45:13
Postat av: don juan

håller med!



hehe roligt hur du stavar genre :)

2009-10-16 @ 18:52:31
Postat av: grodan

grabbar vi måste trycka i oss mer anabola och satsa på en audition för den rollen

2009-10-16 @ 19:24:51
Postat av: Tompa C

Ja asså ser snyggare ut ;)

Har faktist alltid vart underbarn i stavning men åren komr hos mig med. Tänkte jag inte på, haha menmen som sagt klart coolare att skriva changer!

2009-10-18 @ 23:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0