Drömmar av guld

Nu börjar det dra ihop sig. Varje matchminut som går känns nervös. Tre matcher återstår nu efter dagens seger hemma mot Gefle, men redan på måndag kan guldstriden mer eller mindre avgöras om IFK förlorar borta mot formstarka Malmö.

Dagens seger för AIK är inget att snacka om, men det man kan säga är att det känns riktigt onödigt att det ska behöva gå så lång tid tills första målet kommer. Mer ackuratess, tempo och rörelse redan från början så slipper vi supportrar få lida en hel match. Mutumba bör även sitta på bänken i fortsättningen.

I brist på annat att göra så har jag gjort en lista på vilka fotbollsspelare som liknar oss i Festkommittén sett till utseendet.

Här är den:

Grodan - Gerard Piqué. Inga tvivel där inte. Kroppsbyggnaden, håret och vimsigheten är identiskt dessa herrar emellan. Att båda är mittbackar och lika viktiga för sina respektive lag gör denna likhet ännu mer självklar.

Matty - Cristiano Ronaldo. Här har jag hittat likheten framförallt i finheten, kroppen och spelstilen.

Don Juan - Fernando Torres.
Jag brukar mest få höra att jag är lika Danny, men många har även associerat mig med självaste Torres. Här är de utmärkande dragen främst utseendet och våra nationella band. Dessvärre så stämmer spelstilen inte riktigt överens.

Tompa C - Guti Hernández.
Rätt given enligt mig. Främst stilen som sammankopplar de båda. Även deras agerande på planen.

PTPE - Hernán Crespo. Trots att PTPE har en fetisch för Tevez så är det inte honom han är lik utan snarare Hernán Crespo. Som i mitt fall så är det i utseendet jag baserar min motivering på. Spelstilen är i stort sett identisk?

/Don Juan

Kommentarer
Postat av: grodan

jag tycker fortfarande att du är mest lik Kuyt, spelstilen också ;)

2009-10-18 @ 15:53:29
Postat av: Matty

blir de vinst imorgon så tar vi guldet och blir de förlust så vinner aik tyvärr.

Som vi måste se matchen om ni inte ska ner och kolla :P

2009-10-18 @ 21:39:50
Postat av: Tompa C

Haha skönt hopplock av liknelser. Men iochmed mitt röda hår så ringde faktist folk hela tiden under em förra sommarn och tyckte att jag var aslik Torres.. :P

Men Guti e skön!

Haha Peter har ju inte fått sätta på Tevez än, men jag menar argentinare som argentinare ;)

2009-10-18 @ 23:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0