Ett ironiskt hurraaa

Känns som vi övriga deltagare i FK måste börja ta lite ansvar här på bloggen. Visst Grodan och Donnie gör det bra men ju fler som delar med sig av livet desto roligare, eller hur PT?
Aaaa nu är man ju gubbe. 21 och grejjer, känns som bäst före-datumen då man blir överlycklig av att fylla år gick ut då 20 passerades. Trots åldersnojja och det faktum att typ allt gick åt helvete i lördags hade jag jävligt trevligt med TV-spel, garv, sköna presenter och förluster av i stort sett alla slag. Och då menar jag alla slag.
Söp som ett djur hemma hos PT, skrek för Sverige, sågade Micke (totalt jävla kass) Nilsson vid fotknölarna. Men vad hjälpte det? Varken jag eller Sverige lyckades med målet.
Hur kan man inte bli råtankad när man halsar vodka? Spelar Inzaghi i Sverige?
Vi tar oss in till krogen, efter låååång väntetid, med nåt idiotiskt taxibolag. Kommer självklart på att jag glömt plånboken och turer gick tillbaka till PT (icke) för att sedan prova lyckan hemma hos mig. Hittar plånkan, åker in, pröjsar taxi och gör en snygg trängning i kön på Pilot.
Kommer sekunden senare in på stället, går till garderben och möter en tjej som vägrar ta emot min jacka. Frågar henne vad hon tycker jag ska göra istället, drygar lite till och säger åt henne att fixa för dom kan ju för fan inte släppa in en och sen neka en i klädhängarn? Idiot-tjejen suckar mig i ansiktet, tittar snett ett par ggr och går därifrån. Jag blir halvt tokig och går neråt trappan, väl där möter jag ytterligare dum jävel i form av rakad anabola-vakt som tror han äger halva Sverige och har storhetsvansinne. Jag upplyser han om läget (skiter väl han i), men allt han tycker är att jag trots den tomma trappan står i vägen för folk. Han skriker "Upp eller ner" ett par ggr och leker hotfull varpå jag tröttnar och råkar säga "Fuck you" till puckot. Visst inte så genomtänkt men jag vänder på klacken och hoppas han på nåt mirakluöst vis tolkar det lite snyggare. Ett par sekunder senare står man i dörrhålet och jiddrar lite till utan resultat.
Väl där, utanför nödutgången möts jag av två rökande brudar som tydligen jobbade där. Dessa gick även dom in med råge i min fientliga bild till stället:

- Skönt ställe, muttrar jag.
- Ja, vakter kan va sådär ibland.
- Nähe eru säker?
- Men du kan ju alltid komma tillbaka nästa vecka för då är ju inte han här, säger en av brudarna och pekar på min favvo-vakt vars hjärna försvann tillsammans med håret.


Jo tjena, det var ju enbart vakten det var fel på. Undra om nån i vårt sällskap efter tappra försök fick någon bra feeling för stället?

Snart glider man ner för att argumentera än mer och den här gången med inkastaren som känner igen mig och frågar varför jag blivit utslängd och kommenterar min uppenbara nykterhet för stunden. Jag säger att jag är lika oförstående och förklarar för honom exakt hur bra kommunikation han har med garderoben däruppe, berömmer hela arrangemanget och tillägger att rekommendationerna för min nya älsklingsklubb Pilot kommer strömma. På frågan om dom inte hade lust att anställa mig som promotor för stället hade han ingen lust att lyssna längre.
 
Stålhammar kommer sekunden därpå till undsättning och vi skuttar till Limerick istället. Efter en stunds öldrickande och allsång på den gamla hedliga irlands-puben slår tillslut fyllan till... Något för sent. 
Blir snart funnen av en lagom ful brud som sitter och slickar på mig samtidigt som en skön sms-konversation med Millapilla pågår. Resterande kväll ligger i mörker.

Födelsedagslöfte: Sluta dryga mot idioter på krogen, man ska tydligen bli hunsad när man är ute. Du vinner ju trotsallt inget på att va lika ful tillbaka.

Tillägg: Ampe hade också en skön kväll, men han är ju som jag: glad i allafall. Haha den exemplariska garderoben på det underbara placet lyckades med konststycket att tappa bort hans rock. Och trots utlovat snack med chefen, hinner denne åka hem under tiden då Ampe står och väntar. Blir utlovad ett telefonsamtal dagen efter, men två dar senare har man inte hört ett ljud. Ikväll efter jobb åker vår halvt om halvt nya FK-nisse (han har ju faktist köpt en sproilish ny finfin laptop) dit för att bråka lite. Hade jag inte haft träning så kan ni lita på att jag stått bredvid och hotat med både det ena och det andra.
Fortsättning följer...

Tack för presenter! Ni är bäst, pojkar och flickor, damer och herrar. Love you! Ölprovning kommer bli hur bra som helst...

P.S Tronskifte i landslaget... Grymt! Tror på Jörgen Lennartsson som assistent till Hasse Backe. Bara Wernbloom får förtroende på mitten är jag nöjd, samtidigt som Micke Nilsson och Henke Larsson säger hejdå för gott. Plus att nån äntligen hajjar att vi behöver Emir Bajrami till vänster!

// Tompa


Kommentarer
Postat av: don juan

haha var det kissie du pratade med?

2009-10-12 @ 15:30:17
URL: http://fotbollochfylla.blogg.se/
Postat av: Tompa C

Kissie?

2009-10-12 @ 16:13:54
Postat av: don juan

hon äger sveriges största blogg tydligen och driver pilot

2009-10-12 @ 16:15:20
URL: http://fotbollochfylla.blogg.se/
Postat av: Tompa C

Nja ingen aning. Naiva brudar iaf :P Då är det henne som ampe ska åka och skälla på idag me andra ord :D

2009-10-12 @ 16:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0