Alla kan inte vara en vinnare del 1

Var ute och sprang lite tidigare idag och med mina lejonattack på fötterna kom jag att tänka på lumpen. Enligt min mening borde alla genomföra värnplikten. Tänkte lista de tre mest bisarra händelserna under mitt år ute i kylan som jag kan komma på för tillfället.

Tre höjdpunkter (utan rangordning):

Första dagen. Har nog fan inte varit så rädd i hela mitt liv som den dagen. Direkt när man kom dit skulle man hämta all sin packning och oturligt nog missade en oaktsam Donnie J en fem-sex plagg som inte alls uppskattades av befälslaget. Min puls nådde max när vi fick på oss 10 minuter för att byta om från civila kläder till en grön motoroverall och jag insåg att den var ett av de plaggen som saknades. Medan hela min grupp kliver ut med overallen på och någon skriker: "20 sekunder kvar" så höll jag på att krevera. Fanns inget annat alternativ än att kliva ut i enbart kallingar.

Sjöggan fick sova ute. Avslutningsfesten spåra ur och när vi kom tillbaka till Garnisonen bestämde vi oss för att jävlas med de som däckat. Vi bar ut en snubbe och hans säng. Eftersom att det var i början av december la vi riktigt många filtar över honom. Chocken var enorm när vi insåg att det snöat under morgonen och han fortfarande inte kommit tillbaka. Några minuter senare kommer en skakande kille med fruset snö i hela fejan och kunde knappt snacka.

Bajsa i fält. Första fältveckan och man var rätt färsk på att skita ute så det dröjde hela fem dagar innan jag äntligen kunde förmå mig att lätta lite på trycket. Vi hade lagt en bajstunna och hängt en presenning runt den så det skulle bli en mysig toa. Två stycken i min grupp fick "förmånen" att ha sitt värn (sin skyttegrop kan man säga som man har runt hela lägret) precis bredvid toan. Dessa två individer satt och käkade medan jag gjorde mitt. När jag var klar och skulle torka mig så flög hela presenningen upp och plötsligt var två stycken inte särskilt sugna på att äta upp sin mat längre.

/don juan

Kommentarer
Postat av: Anonym

vidrigt

2009-10-12 @ 23:35:02
Postat av: Anonym

allmän värnplikt är nog det sämsta förslaget jag någonsin hört!

2009-10-12 @ 23:40:37
Postat av: Grodan

Otroligt välbehövlig anekdot där Donnie J ;)

2009-10-13 @ 14:12:04
Postat av: don juan

man får bjuda lite på sig själv ibland :)

2009-10-13 @ 17:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0