Våldtäkt

Vad finns det mer att säga? Fyfan, trodde inte ens det var möjligt. Mitt förakt för de svenska domarna har växt ytterligare. Däremot känns det skönt att jag fått bekräftelse att min tes stämmer. Svenska domare är värdelösa och gör bort sig konstant.

Frågan man kan ställa sig är hur just Martin Hansson kan få döma en så pass viktig match som handlar om en VM-biljett, vilket för Irlands vidkommande är ganska så stort. Martin Hansson har redan tidigare under säsongen varit i mildare blåsväder ute i Europa. Även i Sverige gjorde han bort sig i år som dock inte uppmärksammats i media. Under den viktigaste matchen någonsin i svensk historia valde han helt felaktigt att inte blåsa frispark till AIK som ledde fram till den hörna IFK tog ledningen på.

Det är så ruttet att domarmisstag ska kunna avgöra vart guldet hamnar eller vem som ska få åka till VM. Finns en viss charm i det hela när det handlar om enstaka matcher i ett ligaspel, men detta är tragiskt.

Att det svenska domarteamet missar den ganska så hårfina offsiden må hända, men att man som domare står så totalt felplacerad och missar en hands i ett straffområde är fullkomligt galet. Det ska bara inte hända. I övrigt måste Hansson gå någon form av kurs som ger honom kunskap om hur man läser människors reaktioner, vilket enligt mig är ganska så betydelsefullt när man missar en direkt avgörande sekvens.

Är det bara jag eller har allting bara gått utför sedan Sverige valde att införskaffa de så kallade "proffs"domarna?

/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0