Techno-torsdag

Vad gör man en skapligt tråkig torsdag, dan före doppare-dan? (Btw så har jag alltid funderat på vad just doppare-dan egentligen betyder och vart det kommer ifrån...)
Min dag innebar i allafall smått magnifika 10 timmars stenhårt jobb i form av paketinslagning, vilket stavas: HUR TRÅKIGT SOM HELST!!
Men eftersom man är den man är hittas förstås lösningar till att göra dagen bättre. Musik, som förekommer en hel del i den här bloggen är något som även jag känner kan lösa upp de flesta knutar.
Så alltså drogs det på för fulla muggar med låtar som fick en att må bättre. I och med att fredagen är i antågande förekom då självklart en del techno.
För att njuta en mer krävs ju en annan specialitet som många människor ofta glömmer, nämligen skratt. Min käre arbetskamrat visade upp ett nyfunnet inslag av en viss karaktär på tuben som ni ska få chansen att ta del av härunder. Vlockflöjt... Helt underbar!



Gårdagen förde med sig en tung match på Zinken mot Bajen Fans. Bajen är ju Bajen och skulle det första som hände stoltsera med uppställning på respektive blålinje för nationalsång... Trodde vi, istället drar dem självklart på deras grönvita sång och tillsammans med sin ofantliga klack för att vara division 3 sjöngs det för fulla halsar. Kunde inte låta bli att hånle en aning... 
Alla trodde stenhårt på att Bajen skulle sopa oss av banan men istället blev det tvärtom. Vi, Västerhaninge, tar ledningen med ett hyfsat defensivt lir och en snabb kontring signerad mig och mina vapendragare i 2:a kedjan: Proillan och Pihlen.
Ett litet bokstavspussel med mig i mitten, Tompa, och grabbarna P på varsin kant så får ni en viss följd på våra första bokstäver som borde vara ganska igenkännande... Ännu ett tecken på att han borde kommit och kikat! Svikare!
Matchen slutade dock med stryk (6-2).

Måste även meddela att mitt under pågående eldstrid på Stureplan förra veckan mellan vissa ur gänget, träffar jag utanför Spy Bar på mitt exex (hur man nu skriver, ser helt fel ut). Lite stelt sådär men en kram hitådit bjöds det på för att snabbt springa ikapp bråkstakarna igen.
Men så igår, för att vara lite vänlig drar man iväg ett sms om att "det var kul att se dig", "hur leker livet nu?" osv. Dröjer inte länge innan man får ett argt svar tillbaka om att man ska hålla sig borta, nu har jag ny pojkvän, du har förstört tillräckligt etc, etc.
Och här försöker man vara lite trevlig, vicken arg värld man lever i...

Gotland på lördag! Största frågetecknet är väl om det överhuvudtaget lever nån därborta på vintern? Ska man hoppas på en folktom pub eller en kal parkbänk?

// TOMPA <3

Kommentarer
Postat av: don juan

Klassiker! Jag är intresserad av att veta mer om vad som hände mellan dig och ditt exex :D

2009-11-26 @ 23:11:36
Postat av: Tompa C

Haha menar du gammalt elr vad som hände i lördas? Du får veta imorrn ;)

2009-11-26 @ 23:18:52
Postat av: A.

Och det hade du inte kunnat räkna med..? HA! Ibland är du ovanligt korkad för att vara så söt.

2009-11-27 @ 13:56:30
Postat av: Don Juan

Börjar bli riktigt intressant det här. :)



Kom och tänka på hur man ska säga. Exex låter väl okej, men om man tar ett till snäpp bakåt (exexex) så blir det helt galet. Så man borde alltså säga enbart ex om alla. Talar man med någon som kan ens historia så nämner man enbart namnet annars räcker det med att säga "ett ex" till någon man kanske inte känner så väl.

2009-11-27 @ 14:39:14
Postat av: grodan

Ex definierar ingen ordning och kan således appiliceras på före detta flick-/pojkvänner oavsett kronologisk följd.

2009-11-27 @ 18:44:18
Postat av: fröken t

http://city.porvoo.fi/stroho/hussa/Dopparedan.html

2009-11-29 @ 20:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0