Kör bara kör

Dag 3 inleds nu. Nu är jag frisk igen och så här på efterhand känns det ändå rätt skönt att ha tagit sprutan. Dock känns det fortfarande som om en elefant har legat och dragit en rätt grov slagg på min arm. Jag förstår att ni kanske inte vill höra på allt jag basunerar ut, men detta vaccin är en samhällsfara och sätter dessutom stopp för mitt festande. Detta resulterar givetvis i att det blir mindre kul läsning för er.


Kan vara en av världens bästa låtar - alla kategorier.



Pellegrini får till efter El Clásico på sig att prestera. Om vi säger att han vinner alla matcher fram tills dess och förlorar lite snöpligt i den stora drabbningen mot Barca så lär han ryka. Då kan man fråga sig. Vad är grejen med att sparka ännu en tränare? Om inte Pellegrini kan få ordning på laget, vem kan då få det?

Förstår faktist inte varför man ska byta tränare när Real Madrid resultatmässigt ligger bra till i ligan så väl som i CL. Copa del Rey var visserligen en missberäkning, men om ett lag i Reals kaliber möter ett lag som Alcorcón så ska taktik inte spela någon roll. Alltså är det spelarna som borde ta på sig fiaskot. Ett tränarbyte leder bara till ännu en omställning för spelarna. Pellegrini har visserligen inte fått ordning på laget. Real saknar ett eget spel, men återigen vem i hela friden kan få ordning på ett helt nyinköpt lag? Dessutom vet alla att den som tränar Real Madrid inte är ensam om att få bestämma, vilket är anledningen till att den totalt överskattade Raúl - också kallad Baúl(kista) i spansk media - fortfarande är kvar på planen.

***

Martin Ingvarsson
gick ut igår i tidningen och sa att han funderar på att sluta med tanke på de incidenter som hände på Stadion förra söndagen. Hans argument var om supportrar kan gå och smälla till spelare så kan lika gärna en domare drabbas. Jag anser att hans resonemang är helt absurt och att han överdriver rätt grovt. Man ska givetvis inte sticka under stolen med att Djurgårnssupportrarna gick på tok för långt, men jag tror att han och övriga domare kan känna sig rätt säkra.

Oavsett så borde ingen hindra honom från att lämna sitt yrke. Han gör oss alla en tjänst genom att sluta.

/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0