Fullständigt vansinnig

Blev fullständigt vansinnig även denna dag då jag stod och väntade i kön vilket vanligtvis inte är min grej, och ännu mindre min grej när kön innehåller idioter och jag har bråttom någonstans.
Ibland är jag fullständigt övertygad om att det kommer komma ut en film där de filmat mig och jag får reda på att alla jävla stollar som beter sig som korkade idioter bara gjorde det som skådespel för att kunna filma mina reaktioner. Men sen inser jag att befolkningen verkligen är efterbliven och då är det på något sätt inte lika roligt längre.

En annan grej som är otroligt irriterande är när de maler köttfärsen så jävla grovt så att det ser ut som daggmaskar med hudcancer. Hur jävla svårt kan det vara att dra fram en ordentlig köttkvarn och kasta ner liken i? Och se för fan till att snygga till kojävlarna lite, ibland sitter man ju och tuggar i en kvart innan man inser att man köpt ett kilo brosk för 70kr/kilot.



Musik är väl, förutom fotboll (standard) och fylla (lägre standard där nuförtiden), ett av huvudämnena på denna blogg, och då kan man ju givetvis fråga sig - vem är den bästa trummisen genom tiderna?
Då vill jag mena att det är som att fråga vilken den bästa fotbollsspelaren är, eller vilken den godaste ölen är. Med detta menar jag att dels beror det på omgivningen, vad som krävs av trummisen sett till musikgenre och bandets sound, och dels beror det även på var mans och kvinnas individuella smak.

Sett till dessa aspekter anser jag det vara dött lopp mellan John Bonham (Led Zeppelin) och Jez Hindmarsh (Swervedriver). De representerar på något sätt två olika stilar inom rocktrummorna vilket gör jämförelsen än mer intressant. Generellt skulle jag dock säga att Jez har sina främsta kvalitéer i de riktiga upptempolåtarna där han får utrymme för sitt livliga cymbalspel, medan John har en ypperlig förmåga att nyansera de lite lugnare låtarna med en näst intill avvaktande metodik i sättet han bygger upp låtarna.

För att knyta ihop dagens musikaliska genomgång tar vi en låt som är en i mängden av de som kan klassas som stilmässiga bryggor mellan Grodans och Don Juans musiksmak. Rätta mig om jag har fel, Don Juan, men dagens bidrag är väl något du kommer sitta och runka till du med?

Hard Fi - I Shall Overcome



/Grodan

Kommentarer
Postat av: Don Juan

Mycket riktigt, kom tre gånger! Skön låt, just how I like it!



Angående det första stycket: Vi är en klar minoritet (förnuftiga människor) i detta land, gäller att vi håller ihop och fortsätter smida på våra planer. Kanske ingen större idé att posta vår sms-konversation här, men snart så!

2009-11-24 @ 23:48:10
Postat av: Miss A

Mycket bra låt!

2009-11-25 @ 15:17:30
Postat av: grodan

Snart faller yxan över pöbelns nacke!



Miss A - står det /Grodan i slutet av inläggen är det ALLTID en bra låt.

2009-11-25 @ 17:02:42
Postat av: Mr x

säger bara dave grohl

2009-11-25 @ 20:47:53
Postat av: Den vita kaninen

dave grohl? jesus.



jon bonham är otvivelaktigt den bästa trummis genom tiderna bara att lyssna på achilles last stand och sedan behöver man inte säga så himla mycket mer med de haha

2009-11-28 @ 20:25:59
URL: http://alcoholicstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0