Årets tävling avjord!

Direkt när man vaknade - upp på den nyinköpta vågen. 700 gram över vinstvikten vilket betyder vinst med marginal! Nu väntar en bättre måltid på någon skön restaurang och en rätt så skön ausgang på det!
Känns givetvis riktigt skönt och jag måste även säga att segern känns mycket rättvis även om Matty också tränat bra.

Tävlingen inleddes, om jasg inte minns helt fel, i början av september, efter ömsesidigt intitiativ av Grodan och Matty. Målet var som tidigare sagt att gå upp 5 kg så snabbt som möjligt.
Då, för två månader sedan, såg jag framför mig en tuff väg och jag räknade verkligen inte med seger på grund av ett antal faktorer. Inledningsvis fick båda tävlanden naturligtvis väldigt goda resultat som sedan avstannade efter cirka en månad. Matty blev sjuk en vecka och jag såg min chans att avgöra, men en vecka senare låg även jag sjuk, vilket höll sig lite mer än 2 veckor. Det var en tuff tid för mig då jag verkligen kände mig i fysisk toppform innan, med träning 7 dagar i veckan. Men jag försökte hålla ut så gott det gick, och väntade bara på att jag skulle kunna återhämta mig igen. Så i början av förra veckan var jag igång igen med träningen och känner mig redan nu i samma goda form som innan.

Jag vill dock, mitt i segerruset, passa på att gratulera Matty till sina framsteg under dessa månader. Det har varit en mycket jämn kamp och jag är säker på att om han ställts emot någon annan än den gudomliga Grodan hade han tagit hem denna kamp.



I övrigt drömde jag om den finaste lilla katten som heter Vide, och hon hade någon form av pyjamas på sig. jag fattade inte riktigt varför men hon var söt ändå. Men jag har jävligt svårt för folk som sätter på en massa jävla kläder på djurhelvetena. Till skillnad från oss människor är de inte evolutionärt efterblivna och har således insett att päls=värme och behöver därför inga kläder. Blir vansinnig.


/Grodan


Kommentarer
Postat av: Miss A

och jag har jävligt svårt för tjejer som använder päls! pälsjackor, pälsmössor..

2009-11-30 @ 09:23:14
Postat av: don juan

Grattis gubben!



Haha jag förstår ditt resonemang om djur. Fast hur porrigt vore det om du drar hem en tjej och hon har päls överallt på kroppen?

2009-11-30 @ 15:46:50
Postat av: grodan

har ju varit farligt nära gränsen någon gång faktiskt...

2009-11-30 @ 16:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0