13 maj

Troligtvis kommer vi byta namn på denna blogg till HandbollOchFylla till nästa år då jag och antagligen PTPE kommer bli otroligt intresserade av handboll snarare än fotboll om det fortsätter som det gör nu för Bajen.

Tills vidare kör vi dock på och blickar mot ljuset (i slutet av tunneln).



Igår spelades det en intressant match i Korpen Div 6 södra. Don Juan och PTPE kom in och premiärspelade och gjorde mycket bra ifrån sig.
Motståndet var ett fysiskt lag och detta passade inte riktigt CLB, som förutom FK är ett lag bestående av fegisar.
Resultatet blev 0-3 där två av deras mål kan lastas på min back-kollega som vid 0 - 1 står och tittar på bollen och sedan viker bort från en närkamp som sedan vinns av motståndaren. 0 - 3 kom på en kontring efter den troligtvis sämsta frisparken som slagits på en fotbollsplan sedan 1920-talet.

I första halvlek har vi några riktigt vassa lägen efter snyggt spel av våra FK-förvärv i offensiven. Skärpan framför mål saknades dock vilket gjorde att det blev mållöst trots bra spel.
Med handen på hjärtat kan man säga att det lika gärna kunde blivit 3-0 till oss som matchen såg ut men det går hela tiden åt rätt håll.

Grodan gjorde även denna vecka en Zoran Lucic i paus och berättade exakt vad han tyckte och tänkte i halvtid men tyvärr hjälpte inte detta. Funderingar på att spela i kostym för att stärka responsen nästa match uppstod.

Idag vissa känningar från det fysiska spel som bjöds på, men då var det trots att ett lag man hellre möter PÅ en fotbollsplan än UTANFÖR en fotbollsplan om man säger så.


BRA INSATS FK!



Under övriga nyheter har jag fixat klart med mitt gamla jobb inför sommaren och det kommer bli äckligt skönt att säga till min nuvarande chef. Troligtvis kommer hon försöka jävlas med mig och försöka tvinga kvar mig under mitt överenskomna vikariat, men vad hon inte vet är att det finns en liten formulering i mitt anställningsavtal som gör att jag kan säga upp mig exakt när fan jag vill.
Så basically, she can sod off! Hahaha faaan vad skööönt det kommer bli att se hennes min fyfan vad jag längtar! MUddaffukkaa!



PTPE kan vara en svåråtkomlig man, men man vet att han alltid är inne och spelar Diablo 2 nuförtiden. Eftersom det numera är vår enda möjlighet till kontakt med PTPE har Grodan och Don Juan också börjat spela.
Diablo 2 kom ut för 10 år sen men är fortfarande världens bästa spel. Mycket nostalgi lever kvar i mörkret!

Ikväll kan det bli en grov boost på Don Juan, signerad Grodan.

/grodan

Kommentarer
Postat av: Em, 15 år och gravid med tvillingar.

Vi har ju inte ens gjort slut.

2009-05-13 @ 21:33:48
URL: http://ellamarie.blogg.se/
Postat av: grodan

se till att göra det då?

2009-05-14 @ 09:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0