Harmoni

Ikväll häver jag tillfälligt skiv-bojkotten och tar mig in till April för att spåra ur lite grann! Blir kvällens ende Festkommitté-representant, men får sällskap av några lumpenpolare. Temat för kvällen är  "att se ut som man aldrig gjort förr". Jag har lyckats riktigt bra med min Chartersvenne utstyrsel måste jag säga. Ska försöka få upp en bild imorgon.

För PTPE och Grodan är det korpen som står på tapeten. Mycket viktig match och i och med målsprutaren (talar om fotboll nu) PTPEs anslutning till truppen kan det bli seger. Hoppas på det så att Matty och jag kan komma till ett lag med harmoni nästa vecka, då äger vår debut rum.



Ny skandalartikel i Aftonbladet som ni hittar här. Det är en lista på vad som skulle kunna ha varit världens genom tidernas bästa anfallspar. Listan toppas av två SVENSKAR; Zlatan och Gunnar Nordahl. Inget ont om de, men att placera de högst upp på listan är löjligt.

Vidare så undrar jag kopplingen mellan Zola och Messi förutom att båda är lika korta och att Zola sagt att han skulle velat ha spelat bredvid honom.

Sen nämns inte spelare som Bergkamp, Romario, Hugo Sanchez och Eto'o. Eto'o som nästan har ett snitt på ett mål per match i Barcelonatröjan.



Två allsvenska matcher ikväll. Häcken tar emot Halmstad, totalt ointressant. Den andra är drabbningen mellan Trelleborg-AIK. Ett skadedrabbat AIK som kan inkassera tredje förlusten mot Skåne och bjuda in Trelleborg till toppen eller förslagsvis vinna och hänga på Elfsborg som går som tåget.

Ikväll skräller Arsenal och sätter alla kaxiga United-fans på plats. Kan antingen bli en riktigt bra match eller en otroligt dyster historia där Man Utd totaltstänger matchen. 1-0 efter full tid. Arsenal vinner på straffar.

33 dagar kvar till rhoddan.

/Don Juan

Kommentarer
Postat av: grodan

ptpe ska jobba istället för att spela ikväll... lutar åt satsning på fasta situationer för ett sargat CLB

2009-05-05 @ 15:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0