Bring the light

Det finns en sak som stör mig oerhört mycket. Människors totala brist på respekt. 99% av dagens samhälle lever i någon jävla bubbla där de tror att de är helt ensamma på jorden. Man är på väg någonstans, har lite halvvbråttom och helt plötsligt så stannar idioten man har framför sig och man tappar all koncentration, fart och effektivitet som man hade. Blir så förbannad. Att annat talande exempel är de sällskapen som går i brett så att man måste göra en fet matrix rörelse för att inte kroka in i de. Tyvärr är jag en av de 1% i dagens samhälle som visar respekt och av ren reflex väjer undan.



Det var alltså skiva igår i Plazas gamla lokal. Kvällen började rätt lugnt med middag, bira och Nintendo Wii hos Matty. Nivån eskalerade relativt fort och helt plötsligt hade jag och Matty sänkt en flaska Apple Sourz och fler bärs. Skön inledning på kvällen, som vanligt. Väl framme i kön till skivan uppstod det lite komplikationer. Först var jag tvungen att avkasta en visitation. I min väska fann ordningsvakten lite halvsuspekta saker så som en flaska Body Lotion. Jag förklarade att jag precis som min käre kollega Beckham är metrosexuell, han köpte det och det var grönt att passera in för min del. Däremot fick Matty och PTPE dra en sväng för att vid ett senare skede bli insläppte. Lite för mycket av det goda?

Inne på skivan, och Festkommittén åter uppsamlade, drogs drinkarna fram. Riktig mumsig Xanté drink förtärdes. Matty gick dock steget längre och körde på med en Flat Line; tequila, tabasco och sambuca. Kvällen vart något jobbig för hans del efter det. Tabasco är alltså inget att rekommendera.

DJ för kvällen var ett bekant ansikte för min del, DJ Samvice eller som vi kallar honom i mitt hood, Kamelen.

Överlag en bra skiva. Dock visade däckligan inget prov på ordentligt supande, vilket är en klar missberäkning. Festkommittén anser att på sin egen skiva bör man vara så full så att man inte kommer ihåg någonting från kvällen.



Igår hade vi i Festkommittén ett möte och har beslutat att bloggen kommer genomföra ett par radikala förändringar. Eftersom att vi är en seriös blogg med redan nu rätt många läsare om dagen och ambitionerna att bli en ledande blogg inom områdena fotboll och fylla så storsatsar vi. Vi kommer inom kort att fräscha till bloggen. Även ett par speciella inlägg kommer att komma ut. Så som intervjun med Bendtner, en hyllning till vår förebild Charlie Sheen (även känd som Charlie Harper i Two and a half men) och en större presentation av Festkommittén ala Don Juan.

När framtiden ser så ljus ut så passar denna låt perfekt (dessvärre en liveversion):



/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0