Årets recept

Många skriver och undrar vad vi i festkommitén äter för att få så vackra kroppar och vältonad hy.
Därför tänkte jag dela med mig av ett recept som jag tror kommer både fresta och tillfredställa en del vackra människor där ute. Ni som inte är vackra borde inte läsa denna blogg.


Grodans pasta med köttfärssås:

1. Ta fram kastrullen/behållaren med den färdigkokade pastan ur kylen. Lägg upp önskad mängd pasta i en tallrik (djup)
2. Ta fram kastrullen/behållaren med den färdigkokade köttfärssåsen. Lägg upp önskad mängd  i samma tallrik som pastan.

Nu ska detta tillagas, och det kan man göra på lite olika sätt.
Min micro har ingen "snurrplatta", så jag brukar göra såhär:

1. Ställ in tallriken i mikron, kör på full effekt (750w) i cirka 40 sek.
2. Vrid därefter tallriken ett halvt varv och blås på ytterligare 40 sek eller tills maten ryker.

OBS om din micro har "snurrplatta" räcker det med en omgång då värmen fördelas jämnt.

VOILA! Nu är maten redo att serveras! Bäst görs detta med en slev eller stor sked så att man verkligen kan slafsa i sig denna delikatess.

Detta är för övrigt det som vanligen bjuds på när Grodan lurar hem någon på middag.


/grodan

Kommentarer
Postat av: Matty

hahaha lyckat ;) då blir de snart middag hos dig nästa gång då :D

2009-05-26 @ 19:37:32
URL: http://fotbollochfylla.blogg.se/
Postat av: grodan

time and place baby ;)

2009-05-26 @ 19:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0