Gubbängen i mitt hjärta

Skön dag igår. Fick äntligen komma ut och lufta mig lite efter några dagars sängliggandes. Det vart lite hangaround i Farsta Centrum. Kul att få träffa grabbarna. Jag och Grodan avrundade kvällen hos honom i Gubbängen. En hel del minnen dök upp som sagt, inte minst vad som egentligen hände mellan Grodan och vår lärare Gunilla. Jag hävdar att Grodan var tokkär och att det reste sig ett par gånger i de nedre regionerna på lektionerna. Överlåter den riktiga rapporten till honom själv.

Ja Gubbängen kommer man sakna nu när Grodan försöker samla lite vuxenpoäng och ska därmed flytta. Bäst om jag låter den nya adressen vara osagd. Gubbängen har varit som ett andra hem för mig. Innan vi tog studenten när det var dags att lämna tillbaka böckerna så hade Grodan lite problem att hitta sina. Han letade ihjäl sig efter sin naturbok och antog tillslut att den var borta och att det inte var någon idé att leta vidare. Lika bra att punga upp cashen tänkte han. Inte så konstigt att han hade så stora problem med att hitta sina saker, killen gick ur gymnasiet utan att ens ha haft ett eget skåp i tre år, måste vara något slags av rekord? Vilket fall som helst så gick han fram till mig och RSB och frågade om vi hade hans bok i något av våra skåp. "Aaah men den ligger på handfatet till vänster i ditt nedre badrum", svarade jag. Gubbängen ja, det stället kommer man sakna.



/Don Juan


Kommentarer
Postat av: grodan

haha bästa! ao man kommer sakna snubbängen men PTPE kommer ju bo hos morsan till han e 30 så vi har kvar en utpost här ett tag till!



2009-03-25 @ 21:37:33
Postat av: P.T.P.E

Ja fan oroa dig inte gubben! Jag styr upp det hos morsan! ;)

2009-03-26 @ 14:01:42
Postat av: grodan

:)

2009-03-26 @ 21:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0