100 av 100 ikväll

Igår var jag med M och åt middag. Chao Chao var dessvärre fullt så vi gled ner till stureplan och satte oss på East och utspisade lite kyckling, mycket trevligt. Alltid trevligt. Därefter så gick vi på bio, men dessvärre hann vi inte till män som hatar kvinnor utan vi fick istället nöja oss med the international. Rätt bra film faktist, med en riktigt bra story. Kontentan var vettig och det kändes som att filmen förmedla ett bra budskap.

Idag är dagen då allt kan hända. Det är onsdag och det är Baba-dags!! PTPE debuterar och vi vet ju hur debuter inne på Baba kan gå till. Sillens debut var högartad. Felix som han heter följde med mig, Grodan och RSB till Baba efter några öl och lite jäger på Wollmars. Väl på plats så beställer Felix en drink som han rätt så snabbt spiller ut, typiskt Baba. Inget att skämmas för. Han och jag tar sedan ett steg in på dansgolvet varpå Felix böjer sig ner och försöker dra upp en brud som han trodde hade ramlat på golvet. Jag inser direkt vad som var på gång och börjar tok garva bakom honom. För Sillen tog det lite längre tid att inse att damen inte behövde hjälp upp och får sedan ut ett "oj". Killen har då insett att han försökte fiska upp en dvärg som inte alls var så glad på hans vänliga gest. Klassiskt.

Nåja vi får väl se om PTPE klarar trycket och kan för första gången sedan 2006 klara av en hel utekväll! I sånnat fall väntar den klassiska 7-elven korven med en halv burk rostadlök på.

Varning för stök ikväll!

Om det var julafton igår, så är det min födelsedag idag! Det känns så underbart. Real Madrid har återigen åkt ur Champions League i ett tidigt stadie. Denna gång gjorde man det på ett lite annorlunda sätt, genom förnedring. Man var klara favoriter inför första mötet och spanjorerna trodde att man rätt så enkelt skulle gå vidare. Gerrard skadad, torres halvskadad och ett helt lag ur form. Istället förlorar man med totalt 0-5! Villareal gick dock vidare och räddade mina landsmäns ära något. Man vann en mycket svår bortamatch i Grekland och vart därmed första spanskalaget att slå Panathinaikos på deras hemmaplan. Llorente visar klass. Gillar verkligen den spelaren. Nu blir det tufft i ligan för Barca när real enbart har en sak att fokusera på, men det klarar vi!

Ikväll har vi några spännande matcher att se fram emot. Ett Athlético som växt de senaste matcherna och jag tror på spanjorerna. Barca möter Lyon och bara måste gå vidare, endast seger som gäller för Guardiolas manskap. Matchen i Rom kan bli mycket spännande och jag tror inte det är helt omöjligt att italienarna vänder underläget. Man Utd lär inte förlora mot pissiga Inter om inte Zlatan gör något konststycke, men grabben lyckas aldrig så bra i CL. Tror på en relativt enkel seger för engelsmännen.

/Don baba Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0