Måndags-dilemma

Måndagar brukade vara rätt chill. Under mitt sista år på gymnasiet så hade vi samhälle som första ämne för dagen. Samhälle var efter idrott det roligaste ämnet, men trots det var ändå den lektionen en given sovmorgon. Efter första provet markerade man vad man gick för och ett MVG stod klart redan då. Vår lärare var en riktigt skön lirare. Alltid lika sliten. Det kändes som att han jämnt kom till jobbet bakis, när han väl kom dvs. Som andra ämne för dagen hade vi idrott och hälsa, att våran lärare dessutom var snygg gav ännu en anledning till att gå på lektionen. Dessvärre var närvaron i klassen alltid låg på idrotten, men det resulterade i att vi fick göra lite vad vi ville på lektionerna.

Numera är måndagarna inte så mycket att hänga i julgranen. Det var soft att dra till plugget och garva över allt man gjort i helgen, men nu finns inte det alternativet. Istället försöker man vara lite innovativ och hitta på lite planer för att få fart på veckan. Just nu funderar jag på att raka av mig håret, men vet några som inte alls delar samma tanke som mig, så jag får helt enkelt överväga lite till.



1 eller 2?


Denna vecka blir rätt så intensiv och vi har en hel del att se fram emot:
- Middag med Madde imorgon.
- Fotboll med grabbarna på onsdag.
- Följt av CL och en fet utgång till Baba!
- Klippa mig eller raka av mig håret?
- Helg

Igår kollade jag på wipeout, men jag känner mig lite besviken efter att ha sett på premiär-avsnittet. Kommentatorerna höjde dock programmet.

Jag tog även en titt på årets mål. Eduardo klackar in bollen på ett enastående sätt. Mästerligt!

Det är nu enbart 26 dagar kvar till den riktiga allsvenska premiären, den mellan AIK-Halmstad. Jag hoppas att alla har köpt säsongskort, för det har jag! Några som inte önskar att premiären är så pass nära är Bajen. Hammarby förlorade med hela 6-0(!!!!) mot Gröndal häromdagen. Är Gröndal ens med i seriesystemet? Kanske går att hitta i div.5? Det är ingen ursäkt att nyckelspelarna inte deltog, resultatet är skamligt.

/Don Juan

Kommentarer
Postat av: rose

hello, I prefer the first picture. Im glad I found you. write me some time. kiss!

2010-08-29 @ 15:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0