Trender är till för att brytas!

Jag har fått en ny favorit, Hoegaarden. Den skiljer sig från mängden och lämnar en mycket god eftersmak. En belgisk öl gjord på vete. Passande nog satt jag och drack den ett stenkast från Limerick. Liman är en pub belägen på Döbelnsgatan dit man går och man vill ha en trevlig stund med grabbarna och vara med på lite allsång. En riktigt  vi-känsla får man direkt när man kommer in och hör alla gästerna sjunga med till godheter som "Brown eyed girl" och diverse Oasis-låtar. I ett stort mäktigt glas serverar de just Hoegaarden på fat. Lite kuriosa är att Limerick nämns i boken "En av grabbarna".

Kvällen vart inte särskilt långvarig och redan vid tre tiden kunde jag slå mig ned framför datorn och se vad fotbollens värld hade att erbjuda. Som vi numera har blivit vana med så vann Real Madrid återigen i ligan, suck. 10 raka nu va? Avståndet till Barca har nu krympt till fjuttiga fyra poäng, som dock har en match mindre spelad. Den spelas idag borta mot det andra pisslaget från huvudstaden, Atlético. Atlético som sedan någon månad tillbaka har rasat i tabellen och befinner sig i en djup kris. Självförtroendet är inte på topp efter enbart 2-2 och i princip överkörda hemma mot Porto i tisdags. Barcelona har det visserligen inte bättre som tappat fem poäng på två matcher i ligan och Real närmar sig med stormsteg(tänk filmen big foot). 1-1 borta mot Lyon var inte heller särskilt övertygande, men tillräckligt för att ha enorma chanser att fortfarande nå kvartsfinalen. Spelet Barca visat upp de senaste matcherna är pinsamt. Bättring idag, tack!

Bättre vart det inte av att se att Las Palmas inkasserat ännu en förlust. Det är å andra sidan något man är van vid det här laget, men det börjar bli oroväckande att vi kanske tvingas åka ner igen när ambitionerna har varit att ligga på övre halvan. Vidare så är det inte heller bra för min nystartade "karriär" som inofficiell skribent på SvenskaFans. Ingen attraktiv klubb att läsa om. Dock slår mitt hjärta för de gulblå-laget som väl på plats på kanarieöarna är svårt att tycka illa om. Alla som någonsin besökt gamla Estadio Insular, som numera väntar på att rivas(?), vet vad jag menar. Stämningen som fanns där var magisk!

Tre härliga pinnar vill jag se hämtas hem till Can Barca. Hata madrid!

/Kvibbe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0