Blickar framåt!

Givetvis är det ett stort avbräck för oss alla att PTPE inte kommer att kunna utforska dimman med oss övriga! Vi lider med dig grabben och vi är här för dig! Som Grodan måste även jag gå in och markera att dessa månader kommer att flyga förbi som om ingenting har hänt! Visst är det mycket som står på agendan den närmsta tiden och självfallet kommer PTPE vara i händelsernas centrum alla gånger, så detta kommer inte vara något problem! Petitesser! Nu lämnade jag er säkert lite spända på vad som komma skall och tänker fortsätta i det stuket. Mycket står på tapeten och det kommer att komma ut i rätt tillfälle!

Till skillnad från övriga i TREENIGHETEN så väljer jag en annan väg, en positiv sådan. "Det går bra nu!" är ett klassiskt citat som jag tycker målar upp en klar bild på hur det börjar kännas för mig nu! Nedan följer det som alltid får mig att dra fram ett leende:




Idag är det som sagt lill-lördag, men den väljer jag att spendera hemma framför tv:n. 22.00 är det avspark i Mallorca där F. C. Barcelona kommer på besök. Det handlar alltså om spanska cupen och returmötet i semifinalen där första mötet slutade 2-0 i blåröd favör. Det ska inte vara några konstigheter här inte och en finalplats känns rätt klart i detta läge. Många spelare lär nog vila inför helgens viktiga ligamatch hemma mot Athletic Bilbao. Guardiola har idag gått ut med att han tror att laget tar hem ligan i år och att de kommer efter dagens match spela mycket aggressivare. Jag tror att Guardiola kommer att få ordning på Barcas spel och är hoppfull över de enormt viktiga matcherna framöver. Idag blir det seger med 1-2 och Bojan sätter båda baljorna då han lär få spela matchen från start! Matchens visas som vanligt på tv4-sport.

På lördag smäller det och alla skålningar kommer att vara för PTPE för att visa vårat stöd! Mer om det senare.

/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0