Mot ljusare tider

Det är nu tisdag, vilket innebär att det är en dag närmare helgen. Den bittra känslan man får när man vaknar upp en morgon och inser att det är måndag har nu släppt! Nu börjar man planera inför helgen, precis som min kollega P.T.P.E redan har börjat med!

Jag tänkte vänta lite med de kommande planerna och köra på lite med aktuella händelser. Jag har precis sett Kim Källströms mål från helgen om och om igen nu ett x antal gånger och jag måste säga att jag är imponerad. För det första har jag ingen förståelse till varför hans ens väljer att ta emot bollen, nervositeten måste vara enorm när målisen kutar ut och närvaron av en back flåsandes i ryggen. Helt stillastående får han iväg en projektil i en sinnesjuk fart! Imponerande som sagt! Vad försvaret sysslade med sekunderna innan Kim fick bollen är också det helt oförståligt. Tre spelare på samma kille och Källström helt ren på sin kant, pinsamt.

Till något som är mer imponerande är en sexårig kille som redan associeras med spelare som Zidane. Lillgrabben har fått stipendium från det franska fotbollsförbundet och både Chelsea och real har visat sitt intresse för grabben. Han har en strålande teknik och sägs även ha en perfekt blick för spelet, som Zidane alltså.

Nedan följer en länk för att se grabben trolla lite med bollen:
http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/article4511788.ab

Idag skriver spansk media att de flesta har ändrat uppfattning och tror numera att real är favoriter till att ta hem ligasegern, detta visar en opinions undersökning där 50.000 har blivit tillfrågade. Jag tror fortfarande på Barca och det bör inte ta alltför lång tid innan de får ordning på sitt spel igen. Trots barcas usla spel på senare tid så har deras säsong varit strålande hittills, där chansen fortfarande finns för trippeln. Det lustiga är att Expekt (om jag inte minns fel) beslutade redan runt nyår att ge ut vinstpengarna för de som tippat på att los azulgrana vinner ligan. 

Helgen sa vi. Mina vänner i de södra regionerna utav Stockholm fick den briljanta idén att ha en vit vecka den gångna helgen. I min värld så existerar inte vita helger. Almanackan står tom på både lördag och söndag, vilket öppnar för en stökig lördag! Veckans drink står på tapeten och ett besök på mitt nya favorit Systemet känns mycket lockande. Utbudet av öl är ett av de bättre i Stockholm på bolaget inne i NK-byggnaden. Det kommer komma ut mer info om helgens bravader när jag har fått fler ingångsvärden från min sunshine som oftast är den som numera styr upp saker och ting. Dessvärre är Grodan kvar i staden som gud glömde bort och kommer återigen lysa med sin frånvaro i helgen!

Alla skandaler kommer givetvis upp under söndagen och jag tror nog att jag kan bjuda på en och annan bild.



Stökigt sa vi?

Hardy Nilsson floppar? Hata djurgårn!

/Don Juan

Kommentarer
Postat av: Grodan

Dyng!

2009-03-03 @ 16:48:00
Postat av: Patty

jag älskar djurgården, när du nu väl nämde att du hatade dem :P

2009-03-03 @ 20:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0