Öppen träning!

Försäsongen lider mot sitt slut och vi kan konstatera att alla Festkommiténs medlemmar har tränat bra för att förbereda sig för säsongen!
Själv åkte jag på ett tidigt bakslag då jag i december fick körtelfeber vilket hindrade mig från träning fram till februari. Även Don Juan har åkt på bakslag då han de senaste veckorna dragits med en förkylning och vad som till en början misstänktes vara benhinneinflammation. Dessa besvär har dock gått över och det är oklart vad det var som egentligen spökade.
Resten av festkommitén har haft en full försäsongsträning och mest imponerande är nog PTPE som sägs plussat på konditions-kontot med råge!

På torsdag kl 20.00 kör festkommitén den första öppna träningen för säsongen, och FotbollOchFylla kommer såklart leverera rapporter från detta. Förhoppningarna är att detta blir en riktigt bra värdemätare inför säsongen och det kommer givetvis bli roligt att testa nya bollen!

****************************

Givetvis är Don Juan snarare Antonio Cassano än Dirk Kuyt!!!

****************************

Det vankas rätt grova uppsägningar runtom i landet, och igår när jag satt vid datorn på jobbet läste jag igenom ett CV en kille hade skrivit där. Allting såg bra ut förutom när man kom till slutet:

Körkort: Nej
Egen bil: Ja


Fängelse för olovlig körning: Ja! Haha klockrent, just det att man skriver ut att man ändå har egen bil tyder ju verkligen på att man hade tänkt ratta kärran trots avsaknad av körkort! Detta CV får alltså 5 fyllor av 5 möjliga!

****************************

Inte utan att man undrar varför man två dagar i rad vaknar halv 1 på natten och inte kan somna om. Just exakt samma tid? Misstänker starkt sabotage från Don Juans sida, som hämnd för att han tvingas köpa luftmadrass ifall han vill slippa åka hem till Ballentuna efter utgång. Allting har dock en lösning och till slut kommer det nog utvecklas till det positiva!
När man är ensam uppe på natten finns det dock lite sköna grejer att göra, t.ex:

- Laga avancerade, goda måltider
- Städa
- Dra en lång Goal utan att tänka på tiden
- Lyssna på skön musik i hörlurar och sjunga med en smula

Bobby Womack - Across 110th street


Denna låt var givetvis (och som ni kan se) introt till den underbara filmen "Jackie Brown", regisserad av Quentin Tarantino. Ett måste att se.

/Grodan


Kommentarer
Postat av: RSB

Får man komma och kolla? Vore jättetrevligt :)



Kram grabbar

2009-04-01 @ 08:18:13
Postat av: Don Juan

Underbar låt och bra film!



Gillar cv:t. Ska kontra med du vet vems platsansökan :)



Angående varför du inte kan sova så tror jag det är vide som spökar =)

2009-04-01 @ 10:25:38
Postat av: Grodan

Snackade precis med vide på telefon och hon erkände den lilla rackaren...



Tyvärr, grabbar, ser det ut som att jag har dragit på mig en dubbel sträckning i vaderna, ska snacka med Janne (Mian) idag så får vi se vad han säger, borde inte vara något problem med spel imorgon bara jag värmer upp dock.

2009-04-01 @ 11:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0