Onsdagsdepp

Efter en tung försäsong med inte allt för övertygande resultat går jag in i min kanske deppigaste period i mitt unga liv!
1-1 mot GAIS
0-0 mot Houston Dynamo
0-2 mot Chivas USA
1-1 mot Norrköping
1-0 mot Östersunds FK

Det vill säga 1 seger av 5 möjliga matcher och det var mot det norrländska division 2 laget Östersund där målet kom i den 85e minuten av vår ratade estlänning Vladimir Voskoboinikov.
Med en tunn offensiv där Charlie Davies är den enda som känns vass kan det bli en riktigt dålig säsong i år.
I år kommer ingen Petter finnas för att dunka in segermålen och bära bajens offensiv själv.
Sedan Petter gick vidare till det Holländska svensklaget FC Groningen har bajen bara mäktat med 3 vinster på de senaste 14 matcherna. Ett facit som inte imponerar.
Dessutom har kungen av södermalm Suleyman Sleyman aka Sulan gått vidare till Syrianska. Gör väl egentligen ingenting rent sportsligt men det är absolut en profil man alltid kommer att sakna på söderstadion.



Vad är det egentligen som talar för vårt kära södergäng i år då?
Vi kommer att få tillbaka vår landslagsmålvakt Rami Shaaban som vaktar kassen på ett förhoppningsvis mer betryggande sätt än förra året. Backlinjen är upprustad med värvningarna av Igor Armas och Monday James.
Mycket mer än så är det tyvärr inte, känns på förhand som säsongen 09 kan bli en medelsäsong precis som förra året om inte sämre.

Nyckeln till framgång:
Att våra spelare, Simon Helg, Carlos Gaete, Maic Sema, Freddy Söderberg och Sebastian Castro-Tello, tar det där viktiga klivet i deras utveckling där de börjar prestera i vår underbara liga.
Att Lollo Chanko och Charlie Davies fortfarande håller samma höga nivå då dessa två herrar får betraktas som nyckelspelare i dagens trupp. Vi har ju trots allt en av Sveriges absolut bästa frisparksskyttar i Chanko på planen.

Så med denna optimism i kroppen försöker jag skaka av mig deppen när jag är på väg till min läkare. Väl där kommer raset, raset som har fått mig att skriva om min depp. Normalt sett är jag en väldigt positiv person men idag är det svårt.



Jag kommer gå in i en 4-6 månadersperiod där jag äter en medicin som kommer hålla mig ifrån allt som har med alkohol att göra. Kommer med andra ord att vara strikt förbjuden att förtära alkohol av alla former.
Så nu är det så att jag går in nu i helgen och tar min troligtvis sista bläcka inom det närmsta halvåret.
Jag räknar med att det blir en rejäl dimma på lördag som förhoppningsvis får mig att vara konstant bakis i ett halvårstid så att jag inte ens pallar se en bira innan dess.

Puss och Kram

/P.T.P.E


Kommentarer
Postat av: Grodan

När till och med Ekwall sågar bajens försäsong, vet man att det är risigt... Var är alla pengar? Charlie davies försvinner i sommar? Chanko bryter benen? Shaaban upp i anfall?



omöjligt att veta.

2009-03-04 @ 15:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0