Lägesrapport!

Igår var en underbar kväll! Vilken höjdare, men det återkommer jag till lite senare i inlägget. Först måste vi kolla läget inför de lite mer allvarligare evenemangen som komma skall.

Det börjar närma sig Rhodos och nedan följer således en lägesrapport! Rhodos kommer att äga rum mellan den 7-14 juni och som ni förstår kommer dimman vara kolossal! Det kommer successivt komma ut mer info och några större inlägg om Rhodos när det börjar närma sig! Vi tror på en galen vistelse på den grekiska ön och jag kan redan nu avslöja att vi bor på ett riktigt schtekar hotell med all inclusive dvs bäddat för enorma dimmor!

Så här är läget på redaktionen (med början på den färskaste):

Grodan: Kommer INTE att följa med till Rhodos, vilket är ett ENORMT avbräck. Har varit något ur form på senaste tiden med många vistelser i världens skithåla. Rykten gör gällande att det handlar om en fiskrensar karriär? Men det är något jag kan dementera direkt. Eller? Det är en stor förlust att inte få avnjuta denne mans heta kropp! Även trist sportmässigt med tanke på att vi förlorar en av våra tyngsta pjäser. Det är inte en ren slump att han kallas för Klippan i sitt nuvarande korpenlag. Att han inte följer med kan iof vara positivt, då han kommer att kunna träna en hel del hemma på sina inlägg som är allt annat än magnifika.

PTPE: Har visat hög form på sista tiden och kört på riktigt bra! Det råder dock stora tveksamheter på om grabben klarar av flerdagarsfylla. Han bangade i helgen i sista sekund för att istället gå på en middag hos sin flickväns mormor. Ja ni hör ju själva hur det låter. Det som talar för PTPE är att inga släktingar, vad vi vet, kommer att befinna sig på ön, men eftersom att PTPE är full av överraskningar så vet man aldrig. För vad hände egentligen i Grekland för cirka tre år sedan? Den som lever får se. Positivt är även att PTPE har börjat träna och det ser mycket lovande ut!

Matty: Visade hög klass på dansgolvet i helgen! Han dominerar de flesta danserna vilket märks när det blir fullt på dansgolvet så fort han kliver in och gör sin grej. Visade även prov på att klara av flerdagarsfylla. Är även Festkommiténs mest tränade grabb! Det bådar gott inför Rhodos! Kan han bara skaka av sig tröttheten så blir det KNAS!

Don Juan: Finns inte så mycket att säga, jag levererar ALLTID! Kommer att vara den mest utvilad av oss tre och har visat hög form den senaste tiden. Kommer jag igång med träningen igen blir jag vass! Det enda som kan stoppa mig är det eländiga tillståndet: bakfull.



Tillbaka till helgen. Lördagen var knas som Matty mycket snyggt återberrättade. Jag vill helst inte gå in på detaljer men det fanns en hel del suspekta människor på första stället vi drog till. Matty och jag fick även en lektion i mode när vi väl var på plats på Royal Garden.

Detta är det som gäller:

Alternativ 1: Röda jeans med valfri skjorta. Det är ingen tillfällighet att ett gäng grabbar går ut på krogen och samtliga fyra personer i sällskapet tar på sig ett par röda jeans. Stiligt.

Alternativ 2: Vill du dock visa lite mer klass så har du på dig följande: Enfärgad skjorta, en fluga, en kofta (cardigan), valfria byxor som matchar och avslutningsvis det viktigaste, ett par snygga brillor. Tungt.

Inne



Min underbara söndagskväll var framför tv:n. Tv4 sport bjöd som vanligt på två stycken La Liga matcher och kvällens matcher var av högsta klass inte minst Atlético - Villareal. Villareal vart utklassade och jag kan inget annat än hålla med Atléticos tränare: "det går inte att skapa fler målchanser än vad vi gjorde". Diego Lopez i VIllareals mål var mäktig! Jag tyckte så synd om grabben när han släppte in de två sista målen. Diego Lopez storspelade i målet och var överlägset bäst på planen. Anmärkningsvärt är att man tydligen kan gå som mittfältare i Allsvenskan till mittback i en av världens bästa ligor och dessutom spela relativt bra. Förutom straffen Eguren orsakade så var han i stort sett felfri i en mycket ovan position.

Andra matchen för kvällen var Almeria - Barcelona. Även den en underhållande match där Barca spelade rätt så bra och dominerade matchen igenom som de brukar. Båda målen var av högsta klass! Dani Alves, Messi och Iniesta gör något som i min värld är omöjligt när de vid två tillfällen passar sig igenom sju man på en sådan liten yta. Sedan kunde Bojan trycka dit båda målen. Kul för honom!

Trist är att AIK åkte på en tung förlust mot pissiga SSK i hockeyns kvalserie till eliteserien. Tråkigt att domarna kan avgöra matcher....



Ordlista:
Kolossal: Enorm, mycket stor.
Successivt: Stegvis.
Avbräck: Förlust.
Världens skithåla: Göteborg.
Klippan: Alltid stabil. Tung att möta. Och då syftar jag inte enbart i sängen.


Bjuder även på denna bild (riktigt skön kille som vandrade runt ensam inne på Royal Garden):

Rolig grabb



/Don Juan med facit i hand.

Kommentarer
Postat av: Daniel

riktigt sköööna matcher i helgen!



tack för ett roligt inlägg!

2009-03-16 @ 16:21:40
Postat av: Don Juan

Det tackar man för!



För övrigt kan jag tillägga att jag ska till gymmet nu! ;)

2009-03-16 @ 19:37:58
URL: http://fotbollochfylla.blogg.se/
Postat av: ettan

bara för att nämna lite i förbifarten? ;) stekare

2009-03-16 @ 20:55:10
Postat av: Matty

hahaha, klockrent inlägg Don Juan ;)

´Riktigt kul att läsa och jag hade glömt han me flugan :D hahaha

2009-03-16 @ 21:24:07
URL: http://fotbollochfylla.blogg.se/
Postat av: Matty

röda jeans nästa :P

2009-03-16 @ 21:27:20
URL: http://fotbollochfylla.blogg.se/
Postat av: Don Juan

Haha ja det lär det bli ;)

2009-03-16 @ 23:18:35
URL: http://fotbollochfylla.blogg.se/
Postat av: P.T.P.E

Grejen är den att till mitt försvar DJ, så var middagen på lördagen bestämt sedan länge ;)

OCH så har jag bevisat att flardagarsfyllor går bra i Barcelona, sär jag har för mig att Don Juan lyste med sin frånvaro sista kvällen ;)

2009-03-21 @ 14:50:10
URL: http://fotbollochfylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0