Kukdag

Skön dag idag tänker man.
Lite fotboll, lite plask, lite fotboll och en grov dimma på det.
Ringer PTPE och stämmer av inför dagen. Visar sig vara det värsta samtalet jag haft då det framkommer att dagens utgång är INSTÄLLD på grund av jobb (de som vet vad jobb betyder kan maila eller skriva en förklaring i kommentarerna).

För att uttrycka det milt är detta den värsta katastrofen i vårat sällskaps historia.

Okej tänker man ändå, det är en bra dag med fotboll, plask, mer fotboll och god mat. Chill... Chill...
Ringer Don Juan och förklarar läget, upprörda känslor fram och tillbaka men situationen lugnas ner och vi kan konstatera att kvällen blir bra ändå, dock med bibehålld skandalstämpel.

Nästa samtal slutar med att jag slår sönder mobilskärmen på min NYA mobil. Tur i oturen var att jag hade NYA datorn precis bredvid också och det hade blivit dyrare.
Kort sagt ingen bra telefondag för mig hittils.

**************************

Men nu blickar vi framåt! Det måste ju finnas nån sorts balans av jävlighet så med tanke på hur jävlig morgonen har varit kommer resten av dan bli grym! Det är helg och allt kan hända, bra matcher och bra sällskap.

**************************

Sofieron står kvar på inköpslistan.

/Grodan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0